Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Nobel kiest oplossing van FrontRange Solutions

02 maart 2007 - 10:33ActueelWerkplek & BeheerFrontRange SolutionsNobel
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

Nobel, een ICT-dienstverlener die zich bezighoudt met applicatie-ontwikkeling, ICT- infrastructuur oplossingen en outsourcing van ICT-beheer, heeft besloten de IT Service Management (ITSM-) suite van FrontRange Solutions te implementeren.

Met de FrontRange-oplossing zal Nobel niet alleen de aan haar uitbestede werkplekken en servers beheren, maar ook de eigen ICT-infrastructuur. Nobel beheert namelijk meer dan 40.000 werkplekken en enkele honderden servers bij klanten.

Volgens Peter van Egmond, directeur services bij Nobel, is de overstap naar de ITSM-suite van FrontRange een direct gevolg van de recente fusie tussen Nobel Van Dijk & Partners en Modulair en de groei van de activiteiten op het gebied van ICT-beheer en outsourcing. "Wij kwamen in een situatie terecht waarin we het aantal werkplekken flink moesten uitbreiden", zegt Van Egmond. "We werden bovendien geconfronteerd met een grote behoefte aan additionele functionaliteit voor ICT-beheer en aan integratie daarvan met de back-officesystemen. Na de fusie beschikten we namelijk over meerdere locaties, ICT-helpdesks en softwaresystemen. We wilden de IT-helpdesks en -systemen integreren met de bestaande IT-beheeroplossing, maar die bood daarvoor te weinig mogelijkheden. Ook waren de kosten voor de uitbreiding van het aantal licenties en additionele functionaliteit hoog. We moesten dus een fundamenteel besluit nemen over de toekomstige inrichting van het IT-beheer."

Nobel bestudeerde een aantal oplossingen, maar die bleken niet over de door Nobel vereiste functionaliteit te beschikken. Van Egmond: "In onze gesprekken met Microsoft verwees deze ons naar FrontRange Solutions en zo zijn we met elkaar in contact gekomen. Na een vergelijking van de diverse pakketten viel de keuze uiteindelijk op de ITSM-suite van FrontRange. Met name omdat de ITSM-suite op de .Net technologie van Microsoft ontwikkeld is. Dat maakt de integratie met andere toepassingen, het onderhoud en de schaalbaarheid veel gemakkelijker. Bovendien is ITSM erg compleet. We implementeren de modules voor incident, problem en change management, maar ook release management, service level management, selfservice en de helpdesk-oplossing. Bij ons zullen in totaal zo'n 50 medewerkers met de FrontRange-oplossing werken."

Meer over

DienstenITSM

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Computable.nl

    Slimme toegang vs. onzichtbare cyberrisico’s in de Zorg

    In zorginstellingen is een constante stroom van personeel, patiënten en bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat gevoelige gebieden beschermd blijven zonder de dagelijkse gang van zaken te verstoren? Hoe herken je eventuele zwakke plekken in het netwerk?

    Meer lezen

    OpinieSecurity & Awareness

    Wanneer elke seconde telt: voorbereid zijn op een cyberincident

    OpinieWerkplek & Beheer

    Werkapparatuur: top 5 ergernissen (en hoe ze te voorkomen)

    e-mail
    ActueelWerkplek & Beheer

    Microsoft verhoogt drempel voor inkomende e-mail

    Rusland, hacker
    ActueelSecurity & Awareness

    AIVD deelt technische details van grote politiehack

    ActueelWerkplek & Beheer

    De 10 beste voorbeelden van ons toekomstig werk!

    ActueelOverheid

    Microsoft blokkeert e-mail hoofdaanklager Internationaal Strafhof

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs