Cisco introduceert Cisco Unified Communications System 6.0. Deze nieuwe versie maakt mobiel werken nog eenvoudiger door de integratie van draadloze communicatie.
De nieuwe suite biedt daarnaast nieuwe oplossingen specifiek voor het MKB en extra mogelijkheden voor effectiever samenwerken. Tot slot is het gemakkelijker voor derden om applicaties te integreren. Cisco Unified Communications is een suite van spraak-, data- en videoproducten die alle vormen van communicatie ondersteunt en via één netwerk aan gebruikers beschikbaar stelt.
Draadloos
Cisco Unified Communications System 6.0 heeft als belangrijkste uitbreiding de mogelijkheid om ook draadloze spraak-, data- en videocommunicatie te integreren. De Cisco Unified Mobile Communicator levert medewerkers via een mobiele telefoon of smartphone toegang tot het Unified Communications systeem. Een intuïtieve grafische interface stelt de gebruiker in staat om zijn bereikbaarheidsvoorkeuren op te geven, informatie op het bedrijfsnetwerk te benaderen, e-mails en voice mails te bekijken of beluisteren en tekstberichten op een beveiligde manier te verturen. Cisco Unified Mobile Communicator werkt op diverse typen telefoon en met verschillende mobiele netwerken (GSM en WiFi). De Cisco Unified Wireless IP Phone 7921G maakt spraak via wireless LAN mogelijk en ondersteunt zowel de 802.11 a, b als g-standaard. Het is daarmee de eerste telefoon die de 802.11a-standaard ondersteunt.
MKB
Cisco Unified Communications Manager Business Edition combineert de belangrijkste Unified Communications-toepassingen voor het grotere MKB (100-500 medewerkers) op één enkel platform, dat makkelijk te installeren en beheren is en dat flexibel en schaalbaar is. Het levert een compleet portfolio aan geïntegreerde diensten, zoals bereikbaarheid via één telefoonnummer, geïntegreerde voice- en e-mail en presence-functionaliteit. Speciaal voor MKB-contact centers heeft Cisco Unified Contact Center Express uitgebreid met Cisco Unified Web Interaction Manager en Cisco Unified E-mail Interaction Manager, een interface die agents helpt om vragen via het web en e-mail snel te beantwoorden gebruikmakend van een gedeelde knowledge base en klantenhistorie. Cisco Unified Workforce Optimization helpt call center managers om workforce management en kwaliteitsmanagement te combineren.
Samenwerking
Cisco Unified Communications System 6.0 biedt daarnaast enkele belangrijke vernieuwingen ter verbetering van het samenwerken en communiceren op afstand. Zo vergemakkelijkt Cisco Unified MeetingPlace 6.0 het opzetten van telefoon- en videoconferenties vanuit één omgeving. Cisco Unity 5.0 maakt het mogelijk berichten te beluisteren en te beantwoorden op het moment dat ze worden opgenomen. Door spraakherkenning kan de gebruiker zijn toestel handsfree bedienen. Hij kan op het display van de Cisco Unified IP Phone berichten lezen, sorteren en afspelen. Om de veiligheid te verhogen kan ieder bericht worden gecodeerd en eventueel worden voorzien van een deadline tot wanneer het bericht kan worden gelezen of beluisterd.