Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

CA breidt Enterprise IT Management-visie uit

23 april 2007 - 07:503 minuten leestijdActueelGovernance & PrivacyCA Technologies
Kim Loohuis
Kim Loohuis

CA presenteerde zondag op zijn gebruikersconferentie in Las Vegas het ‘Unified Service Model’, de volgende stap in zijn evoluerende Enterprise IT Management-visie.

Enterprise IT Management (EITM) is de visie die CA in november 2005 lanceerde en maakt het mogelijk om oplossingen van uiteenlopende leveranciers en intern gebouwde applicaties te beheren. Met behulp van een soa-platform kan de hele it-managementomgeving worden geïntegreerd. Vervolgens kan een onderneming stap voor stap zijn it-omgeving inventariseren en kijken naar specifieke behoeften, tijdsplanning en budget. Zogenoemde EITM-‘accelerators' vormen een set hulpmiddelen en methodologieën waarmee een organisatie zijn huidige it-situatie en managementbehoeften kan inventariseren. Daarnaast kan een bedrijf zijn doelen definiëren in termen van procesverbetering en oplossingen die een snel rendement opleveren.

Voor veel bedrijven is het lastig om op veranderingen in te spelen, omdat de it-omgeving log, complex en inflexibel is. Volgens Gartner is van iedere tien dollar die een it-organisatie besteedt acht dollar ‘dood geld'. Dat willen zeggen dat het niet bijdraagt aan de groei en verandering van het bedrijf. "Sommige bedrijven besteden zo'n 90 procent van hun budget om stil te kunnen blijven staan", aldus Gartner-analist Mark Raskino.

CA wil dit probleem aanpakken door organisaties de mogelijkheid te bieden om kosten en risico's beter te kunnen beheren, service levels te verhogen en de it-doelen af te stemmen op de bedrijfsdoelen. Hierdoor moet er geld vrijkomen voor strategische initiatieven die gericht zijn op groei van een onderneming. "Om van zo groot mogelijke waarde te zijn voor het bedrijf, moeten it-organisaties complexiteit overwinnen en interne leveranciers van ‘value-added services' worden", zei CA-cto Al Nugent tijdens een persconferentie.

Het Unified Service Model vormt het centrum van de EITM-architectuur en wordt beheerd in de cmdb (configuration management database). Het model geeft een blik van 360 graden op de technologie, eigendommen, mensen, projecten en processen die met een service samenhangen, en de relatie tussen deze componenten. Het systeem kan al deze informatie automatisch projecteren op een willekeurige service. Hierdoor is het mogelijk voor een bedrijf om direct inzicht te krijgen in problemen die zich voordoen en welke prioriteit eraan gegeven moet worden, gebaseerd op hoe belangrijk de service is voor de bedrijfsvoering. Het model kent ook de mogelijkheid om een service-portfolio samen te stellen, zodat organisaties over meer informatie beschikken voordat zij een besluit nemen over het (her)toewijzen van recources, bedrijfsrisico's en budgetten.

"Zolang de it nog apart wordt gezien in termen van processen en technologie, zullen it-afdelingen in hun mogelijkheden worden beperkt om daadwerkelijk op een dienstgerichte manier het bedrijf te benaderen", legt Tim Grieser, vice president System Management Software Research bij IDC uit. "Het nieuwe Unified Service Model van CA maakt het mogelijk om verschillende it-functies gebruik te laten maken van dezelfde dienstgerichte infrastructuur. Hierdoor kunnen it- afdelingen deze obstakels overwinnen en veel stategischer werken."

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelGovernance & Privacy

    Gebrek aan kennis obstakel bij IT Service Management

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs