Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Onderzoek ter ondersteuning van resellers

06 juni 2007 - 13:13ChannelGovernance & PrivacyPacketeer
Redactie Computable
Redactie Computable

Iedere leverancier die de markt bedient via een indirect verkoopkanaal verbindt zijn succes aan dat van de resellers. Dat betekent dat er veel tijd en energie moet zitten in de ondersteuning van resellers en het voeden met specifieke marktinformatie. Marktonderzoeken en ‘direct touch’ spelen daarbij een belangrijke rol.

Het hanteren en ondersteunen van een indirect verkoopkanaal is voor leveranciers geen eenrichtingsverkeer. Het vraagt van beiden partijen om aantoonbare en verregaande betrokkenheid. De leverancier verwacht hoge omzetten uit het kanaal en resellers mogen daarbij de nodige hulp verwachten om die verkoopaantallen te halen.

Die hulp bestaat uit technische en commerciële trainingen, begeleiding in het presales-traject, demonstratiemogelijkheden en ondersteuning bij de implementatie van oplossingen. Om de bepaalde omzetdoelen te halen, vragen leveranciers in toenemende mate om resellers met verstand van de zakelijke processen, omgeving en markt van hun klanten. Dat vergroot de klanttevredenheid en het rendement van de geboden hardware, software en diensten en dus de slagingskans van een project.

Met name op het gebied van marktkennis en marktontwikkeling moet een leverancier de resellers bijstaan. Bijvoorbeeld door met eindgebruikers te communiceren om erachter te komen wat hun wensen en eisen zijn. Daarmee treedt de leverancier heel ‘direct' in contact met de eindgebruikers, maar juist als er een goede relatie met ervaren resellers is, draagt ‘direct touch' bij aan een kortere verkoopcyclus en meer omzet.

Marktonderzoeken zijn van grote waarde, want zij geven het inzicht dat tot betere prestaties van resellers én de geleverde producten en diensten leidt. Directe benadering van eindgebruikers staat in een indirect verkoopmodel dus niet voor een bedreiging, maar voor een kans. Het is louter een kwestie van het versterken van het succes van het verkoopkanaal en daarmee het succes van de leverancier.

Tim Hoefsloot
Regional Manager Northern Europe bij Packeteer EMEA

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    De noodzaak van OT-cybersecurity en de...

    ‘Wat je niet weet, kan het meeste zeer doen’ De Europese Unie scherpt de cyberwetgeving stevig aan. Met de nieuwe...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Cloud & Infrastructuur

    Spoelstra Spreekt: Alarm

    Governance & Privacy

    Logius: DigiD is en blijft Nederlands

    soevereine cloud
    Cloud & Infrastructuur

    Kort: Navo in zee met Google, 1 miljard voor TCS (en meer)

    omnibusvoorstel privacy
    Governance & Privacy

    AP: gevolgen Omnibusvoorstel niet goed onderzocht door EC

    Cloud & Infrastructuur

    Tweede Kamer maakt zich druk om verkoop Solvinity

    Cloud & Infrastructuur

    Gaia-X en de federatieve aanpak

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs