Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Vechten om de consument

22 juni 2007 - 15:07ActueelGovernance & PrivacyNotice Instore Media
Redactie Computable
Redactie Computable

Het voorblijven op je concurrent is een constante noodzaak. Maar het bepalen wie je concurrent is, wordt steeds lastiger. Naast groter wordende spelers op het web, lijken sommige winkels alles te verkopen en komt concurrentie uit onverwachte hoek. Om geen marktaandeel te verliezen zullen retailers steeds nieuwe instrumenten moeten aangrijpen om in de markt te blijven.

Een van de nieuwe onderscheidende factoren is ‘total customer experience' (TCE). Eigenschappen zoals kwaliteit, functionaliteit, merk, prijs, service en informatie die in de afgelopen decennia een belangrijke rol speelden, worden anno 2007 als vanzelfsprekend aangenomen. Klanten moeten emotioneel betrokken worden bij een merk. Door het creëren van een gewenste klantbeleving en merkassociatie kunnen retailers consumenten duurzaam aan het merk binden.

Alles wat een merk communiceert en wil uitstralen om de klant het ultieme gevoel van het (retail-)merk te geven, komt in één omgeving samen: de winkel. Dit maakt de winkel tot de beste peiler die kan bijdragen aan de gewenste merkbeleving. Gelukkig zijn er steeds meer mogelijkheden en worden technieken steeds makkelijker en goedkoper om merkbeleving goed tot uiting te laten komen. Bijvoorbeeld door middel van passende audio en audiovisuele media.

Instore radio en tv kunnen dus een rol spelen in de sfeer van de winkel en de beleving van de consument. Maar enkel met het ophangen van tv-schermen en het aanzetten van de radio, ben je er niet. De content moet afgestemd worden op marketingthema's, het imago van het bedrijf en toegespitst worden op de belevingswereld van de doelgroep. Merkwaarde en imago spelen hierbij een doorslaggevende rol.

Consumenten willen zich binden aan een merk, aan een label. Retailers moeten hier dankbaar gebruik van maken. Als merken echt hun best doen, geven consumenten veel feedback en creatieve input terug.

Rory Ligthart
Oprichter van en creatief directeur bij Notice Instore Media

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI Twin – we vervangen geen mens...

    Mobile XL helpt je op weg met je eigen AI Twin Stel je voor een AI Twin, een digitale kopie...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Overheid

    Staatssecretaris maakt draai: DigiD wél kwetsbaar door Amerikaanse wetgeving

    Overheid

    Adviescollege ICT-toetsing hekelt plannen Sociale Verzekeringsbank

    Governance & Privacy

    Kabinet zet mes in 500 regels: eerste 218 al geselecteerd 

    Cloud & Infrastructuur

    Aardobservatie als motor voor verantwoorde supply chains

    Mitz sprong in het diepe cloud 'Trust Us'
    Governance & Privacy

    Kort: Ondanks risico’s toch meer apotheken bij Mitz, Frontria tegen fake news door ai (en meer)

    eEvidence shoot first
    Governance & Privacy

    eEvidence: goodbye privacy, vaarwel digitale soevereiniteit

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs