Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Bring back the middle man

02 juli 2007 - 08:18ActueelCloud & InfrastructuurWebArchitects
Redactie Computable
Redactie Computable

Het credo ‘cut out the middle man’ werkt niet meer voor Dell. De webwinkelier van het eerste uur gooit het roer om en gaat ook via resellers verkopen. Ongetwijfeld omdat HP voorbijgestreefd is in de strijd om het marktleiderschap. HP kon dit doen door het verkoopkanaal intensief te betrekken bij de online verkoop van pc’s en servers. Dell heeft nu eindelijk ook het licht gezien: resellers zijn wel degelijk onmisbaar in de afzetketen. Ook als het om e-business gaat.

Traditioneel was de vakhandelaar de gespecialiseerde adviseur die kennis van lokale markten en vraagstukken combineerde met een persoonlijke aanpak. Deze rol herleeft in de interneteconomie. Mensen omarmen internet als informatiebron én winkelvloer. De traditionele vakhandelaar kan daardoor zijn waarde opnieuw bewijzen. Internet doet geen afbreuk aan oude waarden, het verschil is een uitbreiding van het fysieke verkooppunt naar een digitale winkelomgeving en transparante concurrentie.

Leveranciers, fabrikanten en groothandels die hier werkelijk oog voor hebben, zullen ook voor e-business nauw samen willen werken met wederverkopers. Het is daarom essentieel dat zij e-business in hun trainingen en dienstverlening betrekken. Zij geven hun resellers de middelen en kennis om webwinkels op te zetten, te onderhouden en te vermarkten. Hiermee ontsluiten zij bestaande markten en bereiken nieuwe doelgroepen. Koppelingen met de voorraad- en informatiesystemen van leveranciers en distributeurs verhogen de dienstverlening van de resellers. Dat leidt tot grotere klanttevredenheid en is dus de basis van succes bij e-business. Want mensen blijven graag zaken doen met mensen. Daar zijn ze bij Dell inmiddels achter, maar beseft úw leverancier dit ook?

Jeroen van der Geest,
Directeur bij WebArchitects

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Opgerolde online-drugsmarkt gebruikte Nederlandse infrastructuur

    Nationale Politie
    ActueelOverheid

    Politie tijdens NAVO-top beter voorbereid op uitval van C2000

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Maak ai saai!

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    AchtergrondData & AI

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert Nederland

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs