Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Klant niet gebaat bij tsunami aan intershops

02 juli 2007 - 08:15ActueelCloud & InfrastructuurBambooming.com
Redactie Computable
Redactie Computable

De groei van internetwinkels voor consumentenelektronica lijkt te suggereren dat het nodige aan het veranderen is. Het lijkt gemakkelijk om online te gaan, maar er gaan ook weer net zoveel e-shops onderuit.

Het vinden van een onderscheidende positionering die ervoor zorgt dat de klant regelmatig terugkomt in de virtuele winkel, is het gros van de nieuwe shops niet gegeven. De bekende online winkels liggen er dus niet wakker van. Al deze kleine shops als ook nieuw en groots opgezette 'longtail' winkels lijken moeite te hebben om zich onderscheidend te positioneren. Dit komt omdat er nog steeds niet echt rekening wordt gehouden met de wensen van de consument.

Afhankelijk van het product gaat 70 tot wel 99 procent van de consumenten online om productinformatie in te winnen. Eerder publiceerde Ernst & Young in een onderzoek, dat de grootste ergernis bij consumenten de forse verzendkosten zijn. Volgens Forrester is de grootste drijfveer van de consument om online te kopen het vinden van een evident prijsvoordeel. Het achterwege blijven van zo'n 'evident' prijsvoordeel door soms extreem hoge en veelal onlogische bezorgkosten bezorgen de (potentiële) klant een kater van jewelste!

Daarnaast doen merkfabrikanten van verschillende producten er alles aan om de prijsverschillen met het traditionele retailkanaal zoveel mogelijk te beperken. Zij managen steeds zorgvuldig de uiteindelijke online prijs van hun product om te grote verschillen met de traditionele winkels te voorkomen. De klant die het significante prijsvoordeel van een bepaald merk of product zoekt, is daarbij te zeer afhankelijk van een specifieke aanbieding van deze of gene winkel en kan zich daarom niet consequent verlaten op een voor hem bekende online winkel.

Harrit Kingma
Oprichter en Directeur bij Bambooming.com

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Kies de juiste virtualisatie-aanpak

    Vergelijk drie krachtige open source-oplossingen: Proxmox, Kubernetes en OpenStack

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    AchtergrondSecurity & Awareness

    Twee dagen volle bak met prominente ot-rol

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Navo moderniseert it-infrastructuur met Oracle en Thales

    Luchtfoto van het datacenter-complex van Microsoft in Middenmeer.
    ActueelData & AI

    Microsoft breidt datacenter in Wieringermeer fors uit

    ActueelData & AI

    Amsterdams-Russische Nebius ‘hofleverancier’ van Microsoft

    OpinieInnovatie & Transformatie

    ASMI, de stille kracht achter chip van morgen

    Groei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ING: it-dienstensector groeit licht harder dan economie

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs