Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Kwaliteit ict-dienstverlening ondermaats

30 juli 2007 - 13:13ActueelInnovatie & Transformatie
Kim Loohuis
Kim Loohuis

De ict-budgetten stegen dit jaar flink. De prijzen van softwareconsultancy gingen ook omhoog. Toch blijkt dat de kwaliteit van de dienstverlening ernstig te wensen overlaat. Dat concludeert Ernst & Young in de tweemaandelijkse ICT Barometer.

De kwaliteit van de ict-dienstverlening is sterk afgenomen de afgelopen maanden. Toch zijn de prijzen van onder meer softwareconsultancy flink gestegen. Ook de ict-budgetten bij bedrijven namen toe. Zeker 15 procent van de ondervraagde directeuren, managers en professionals uit het bedrijfsleven en overheid overweegt op dit moment over te stappen naar een andere dienstverlener. Dat blijkt uit de tweemaandelijkse ICT Barometer van Ernst & Young.

Forse frustraties

"Die afnemende kwaliteit van de dienstverlening is teleurstellend. Opdrachtgevers krijgen niet de resultaten waarvoor ze getekend hebben. Dat leidt tot forse frustraties", zegt Jacob Verschuur, directeur ICT Leadership bij Ernst & Young. "Het is alsof de ict-dienstverleners niets geleerd hebben van het recente verleden. Telkens als de budgetten stijgen, keldert de kwaliteit van de geleverde diensten. Doodzonde, want met dit gedrag snijden ze zichzelf uiteindelijk in de vingers."

Vorig jaar was er nog een zekere mate van tevredenheid waar te nemen over de ict-dienstverlening, maar dit jaar slaat de meter volledig de andere kant uit. In de jaren 1999 en 2001 was een soortgelijke tendens waar te nemen. Ook toen stegen de ict-budgetten en kelderde de tevredenheid over de dienstverlening.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelData & AI

    Benelux volgt marktherstel ICT-diensten niet

    Computable.nl
    AchtergrondSecurity & Awareness

    Duurkoop dreigt bij uitbesteden ontwikkeling

    Eén reactie op “Kwaliteit ict-dienstverlening ondermaats”

    1. Tim schreef:
      31 juli 2007 om 09:59

      Logisch gevolg. Budgetten nemen toe, dus er zijn meer projecten, terwijl de deadlines hetzelfde blijven natuurlijk. En er zijn meer mensen nodig om het uit te voeren, die er eigenlijk niet zijn. Nee zeggen tegen de klant doe je ook niet want dan gaat kan de concurentie met die grote budgetten innen.

      Uiteindelijk moet er dus veel meer werk gebeuren in dezelfde tijd met hetzelfde aantal mensen. Dan kan het niet anders dan dat de kwaliteit naar beneden gaat.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs