Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Nederlandse helpdesk blijft noodzakelijk

30 juli 2007 - 14:09AchtergrondInnovatie & Transformatie
Diederik Toet
Diederik Toet

Ondanks de beloftes van de servicecentra in Hongarije hebben veel Nederlandse klanten behoefte aan ondersteuning dichter bij huis. Ook Getronics PinkRoccade heeft daarom nog een nieuw servicecentrum in Nederland.

Afgelopen september opende Getronics PinkRoccade een nieuwe servicedesk in het Zuid-Limburgse Beek. Volgens het bedrijf is de nieuwe vestiging hét centrale aanspreekpunt voor integrale dienstverlening rondom ict-systemen en netwerken van zijn klanten. Zo’n 180 medewerkers bedienen momenteel 26 klantorganisaties. Er blijkt behoefte te zijn aan de Beekse vestiging. Het bedrijf verwacht dat zowel het aantal medewerkers als het aantal klanten in de loop van dit jaar flink toeneemt.

De servicedesk in Beek maakt, samen met vergelijkbare centra in Boedapest, Mexico en Singapore, deel uit van het wereldwijde servicenetwerk van Getronics. Een woordvoerder van ‘Beek’ legt uit waarom Getronics PinkRoccade een servicedesk in Nederland aanhoudt, terwijl hiervoor ook bijvoorbeeld de Hongaarse vestiging gebruikt kan worden. “Een aantal klanten hecht waarde aan medewerkers uit het eigen land. Deze Nederlandstalige klanten kunnen wij beter van dienst zijn vanuit Beek. Bovendien verzorgen wij de dienstverlening voor een aantal overheidsinstellingen die er moeite mee hebben om over de grens te gaan.” Gerard Schiebroek, verantwoordelijk voor de vestiging in Boedapest, beaamt dit. “Niet alle dienstverlening kan worden gecentraliseerd op één locatie. Satellietcentra zoals die in Beek zorgen voor de nodige flexibiliteit en continuïteit van onze dienstverlening. Bovendien vereist de nationale wet- en regelgeving soms lokale aanwezigheid en is het handig om lokale kennis van cultuur en taal te hebben.”

Wel werkt de vestiging in Beek nauw samen met die in Boedapest. Dit gebeurt ‘in lijn met het ‘global service delivery model’ van Getronics. We kunnen in principe elkaars werk overnemen’, aldus de Limburgse woordvoerder. “Op dit moment wordt 70 procent van de meldingen direct opgelost. Als ‘skilled servicedesk’ streven we naar een hoog oplossend vermogen, waarbij zoveel mogelijk op afstand wordt opgelost.”

Meer over

Helpdesk

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelOverheid

    Tweede Kamer wil snelle behandeling Nederlandse Digitaliseringsstrategie

    ActueelFinanciële dienstverlening

    Kort: Mollie komt met betaalterminal Tap, Orange Quantum Systems schaalt quantumtesten op (en meer)

    Digitale overheid
    ActueelOverheid

    Nederland scoort in EU bovengemiddeld bij digitale overheidsdiensten

    ActueelData & AI

    Handelsoorlog zet druk op technologiesector, maar biedt ook kansen

    OpinieSoftware & Development

    Softwareontwikkeling: tijdperk van óf kopen óf bouwen is voorbij

    AchtergrondData & AI

    Sam Altman (OpenAI): ‘Just do it: bedrijven moeten ai nu omarmen’

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs