Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Wikken en wegen; wie wordt distributeur?

21 augustus 2007 - 15:05ActueelGovernance & PrivacyPlantronics
Redactie Computable
Redactie Computable

Voor welke distributeur kies je? Een keuze waar menig leverancier aan wordt blootgesteld en waar vele overwegingen aan vooraf gaan. Kies je voor een box mover, een partij die puur en alleen zorgt voor distributie van het product, of voor een value added distributeur? Hij staat partijen met raad en daad bij. Maar wie gaat er betalen voor de service, de marktkennis, de ervaring en het netwerk van distributeurs?

Value added distributeurs moeten juist die producten kiezen waarvoor ze voor de klant een marktontwikkelende functie hebben. Hiervoor zijn zaken als informatie over het product en hoe het gebruikt moet worden belangrijk. Maar de toegevoegde waarde naar de producent toe, zoals marktontwikkeling en lancering in de markt wordt vaak vergeten. Hoewel dit minstens even belangrijk is. De distributeur kent immers de juiste wegen waardoor het voor de producent makkelijker wordt om zijn producten aan de man te brengen. Voor een box mover ligt dit anders. Hij wil producten voor een zo laag mogelijke prijs inkopen om zo de meeste omzet te behalen bij de verkoop.

Door dit verschil is het voor de producent moeilijk om dezelfde producten onder te brengen bij zowel een box mover als een value added distributeur. Daarnaast spelen de kosten een rol. Indien een distributeur toegevoegde waarde levert aan de reseller, vindt hij het meestal geen probleem om een paar procent meer te betalen voor de producten die hij afneemt. Maar wie betaalt de rekening als de toegevoegde geleverde waarde van belang is voor de producent? De leverancier die profijt heeft van zijn value added distributeur of de eindgebruiker; de consument? Vaak wordt deze rekening doorgeschoven naar de consument en dat is niet terecht.

De voordelen van een value added distributeur spreken voor zich. Maar het moet niet zo zijn dat de rekening uiteindelijk betaald moet worden door de consument. Het kiezen van de juiste distributeur wordt dan een proces van wikken en wegen voor zowel de reseller als de producent.

Peter Wuyts
General Manager Benelux bij Plantronics

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Carrière

    Project architect Frank over IT bij UW...

    ‘De grootste uitdaging voor ons zit in hóé we de dingen doen.’ Frank is project architect en werkt aan het...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Governance & Privacy

    It-benchmark-expert Metri Consulting staat weer op eigen benen 

    Inkoop, procurement
    Governance & Privacy

    KPN-inkoopschandaal blootgelegd

    no privacy
    Governance & Privacy

    Strengere privacy-wetgeving jaagt juist privacy-bedrijven weg

    Governance & Privacy

    Bits of Freedom dwingt Facebook op de knieën

    Cloud & Infrastructuur

    ‘Zo krijgen we nooit Europese kampioenen’

    Eugene Heijnen
    Cloud & Infrastructuur

    Belastingdienst migreert naar Microsoft 365 ondanks zorg over digitale autonomie 

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs