Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Wikken en wegen; wie wordt distributeur?

21 augustus 2007 - 15:05ActueelGovernance & PrivacyPlantronics
Redactie Computable
Redactie Computable

Voor welke distributeur kies je? Een keuze waar menig leverancier aan wordt blootgesteld en waar vele overwegingen aan vooraf gaan. Kies je voor een box mover, een partij die puur en alleen zorgt voor distributie van het product, of voor een value added distributeur? Hij staat partijen met raad en daad bij. Maar wie gaat er betalen voor de service, de marktkennis, de ervaring en het netwerk van distributeurs?

Value added distributeurs moeten juist die producten kiezen waarvoor ze voor de klant een marktontwikkelende functie hebben. Hiervoor zijn zaken als informatie over het product en hoe het gebruikt moet worden belangrijk. Maar de toegevoegde waarde naar de producent toe, zoals marktontwikkeling en lancering in de markt wordt vaak vergeten. Hoewel dit minstens even belangrijk is. De distributeur kent immers de juiste wegen waardoor het voor de producent makkelijker wordt om zijn producten aan de man te brengen. Voor een box mover ligt dit anders. Hij wil producten voor een zo laag mogelijke prijs inkopen om zo de meeste omzet te behalen bij de verkoop.

Door dit verschil is het voor de producent moeilijk om dezelfde producten onder te brengen bij zowel een box mover als een value added distributeur. Daarnaast spelen de kosten een rol. Indien een distributeur toegevoegde waarde levert aan de reseller, vindt hij het meestal geen probleem om een paar procent meer te betalen voor de producten die hij afneemt. Maar wie betaalt de rekening als de toegevoegde geleverde waarde van belang is voor de producent? De leverancier die profijt heeft van zijn value added distributeur of de eindgebruiker; de consument? Vaak wordt deze rekening doorgeschoven naar de consument en dat is niet terecht.

De voordelen van een value added distributeur spreken voor zich. Maar het moet niet zo zijn dat de rekening uiteindelijk betaald moet worden door de consument. Het kiezen van de juiste distributeur wordt dan een proces van wikken en wegen voor zowel de reseller als de producent.

Peter Wuyts
General Manager Benelux bij Plantronics

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    NIS2: Europese richtlijn maakt cyberse...

    De Europese NIS2-richtlijn zet cybersecurity definitief op de strategische agenda. Organisaties in vitale sectoren krijgen te maken met strengere eisen...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Cloud & Infrastructuur

    Aardobservatie als motor voor verantwoorde supply chains

    Mitz sprong in het diepe cloud 'Trust Us'
    Governance & Privacy

    Kort: Ondanks risico’s toch meer apotheken bij Mitz, Frontria tegen fake news door ai (en meer)

    eEvidence shoot first
    Governance & Privacy

    eEvidence: goodbye privacy, vaarwel digitale soevereiniteit

    online zero trust
    Data & AI

    Kort: Nederlander vertrouwt online niet meer, DSO-data moeilijk toegankelijk (en meer)

    Werkplek & Beheer

    Belastingdienst zet door met Microsoft365: ‘geen Europees alternatief beschikbaar’

    soevereine cloud
    Cloud & Infrastructuur

    Ook Zwitserland wil soevereine cloud

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs