Cisco heeft het Industry Solution Partner Network (ISPN)-programma in het leven geroepen. Hierin kunnen Cisco-partners samen met isv’s, hardwarepartners en specialisten meer ‘Industry Solutions’ in verticale markten verkopen. Partners die dat doen, krijgen een flinke korting achteraf via het SIP (Solution Incentive Program).
Het ISPN-programma moet ertoe leiden dat partners meer samenwerkingsoplossingen aan eindgebruikers verkopen. "Hiermee kunnen bedrijven communiceren met partners, klanten en hun eigen (in)formele netwerk", aldus Keith Goodwin, senior vice president Worldwide Channels bij Cisco. "Het betreft een wereldwijd programma waarin partners worden aangemoedigd samen te werken en nieuwe partners te zoeken zoals isv's en hardwarepartners om complete oplossingen te leveren waarbij Cisco's netwerk het platform is, bijvoorbeeld Cisco's oplossingen voor Unified Communications (UC). Partners kunnen hierdoor meer oplossingen verkopen en hun marge verhogen, onder ander door meer services te verkopen. Partner-to-partner collaboration is belangrijk, omdat er dan betere oplossingen voor klanten kunnen worden gebouwd." Alle soorten Cisco-partners kunnen deelnemen, zowel Silver en Gold als SMB Select Partners."
Partners die deelnemen aan het ISPN krijgen trainingen en steun van Cisco in expertise, kennis over verticale markten, de manier hoe in die markten wordt gecommuniceerd en tools voor samenwerking, die gebaseerd zijn op de Web 2.0-technologie, zoals Cisco Partner Space. Cisco Partner Space is een virtuele ontmoetingsplaats voor partners, waar partners elkaar kunnen opzoeken en samen oplossingen kunnen ontwikkelen voor hun klanten. Hierin ondersteunt Cisco zijn partners op het gebied van business planning, joint marketing funds (JMF) en demand generation programma's. Partners krijgen korting op producten via het Cisco's SIP als de oplossingen voor niet meer dan 70 procent uit Cisco-producten en -servicecomponenten bestaan.