De Nederlandse narrowcaster Postv is overgenomen door Neo Advertising. De Zwisters voegen het Nederlandse bedrijf toe aan hun internationale netwerken van winkeltelevisieschermen.
De 8.780 schermen in meer ruim 200 winkels van Postv zijn voor een onbekend bedrag overgenomen door Neo Advertising. Het Nederlandse bedrijf blijft voorlopig onder eigen naam opereren en behoudt zijn onafhankelijkheid. Directeur Michiel Reinoud gaat aan het Zwitserse moederbedrijf rapporteren.
Postv zegt met zijn schermuitingen maandelijks 6 miljoen Nederlanders te bereiken. Dat gaat via televisieschermen in winkels van onder meer Vodafone, T for Telecom, Makro en Media Markt. Tot de adverterende klanten behoren Canon, Nokia, P&G en Unilever.
Reinoud: "De samenwerking met Neo stelt ons in staat om onze lokale positie te versterken en te voldoen aan de toenemende vraag naar Europese campagnes."
Narrowcasting is een opkomende advertentievorm. Adverteerders proberen met bewegend beeld, en soms geluid, het winkelend publiek te vangen met hun boodschappen als ze onderweg zijn met openbaar vervoer en in winkels.
Neo Advertising heeft besloten tv-netwerken in Zwitserland, België, Canada, Spanje en Duitsland.