Terwijl Dell wereldwijd timmert aan de retailweg, het kanaal waarmee het zijn consumentenproducten vermarkt, blijft de lang-verwachte resellerstrategie zeker tot februari uit.
Pas in februari maakt Dell Nederland onder algemeen directeur Dolph Westerbos bekend hoe het zijn zakelijke producten, de eerder aangekondigde b2b-strategie met resellerprogramma en al, gaat vermarkten.
Een woordvoerder van het bedrijf reageerde op de uitrol van de consumentenstrategie in Europa. Deze gaat vanaf januari 2008 via het Franse supermarktketen Carrefour van start in 365 winkels in drie landen. Het gaat in eerste instantie vooral om Dells notebooks en desktops.
Volgens Simone Versteeg, pr en corporate communication manager bij Dell Nederland, wordt de retailstrategie vanuit Dells Amerikaanse hoofdkantoor geleid en is hier niet bekend met wie en wanneer Dell zijn consumentenproducten vanuit de winkelschappen gaat verkopen. "Wij hebben geen zicht op de retailstrategie." Wel is het waarschijnlijk dat Dell VS steunt op de lokale contacten en inzichten van plaatselijke Dell-kantoren.
B2b aankondiging
Volgens Versteeg maakt Westerbos in februari, als Dells nieuwe fiscale jaar van start gaat, een aankondiging met betrekking tot Dells resellerprogramma en b2b-strategie.