Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Postzegel op e-mail maakt einde aan spam

09 januari 2008 - 10:54ActueelCloud & Infrastructuur
Johannes van Bentum
Johannes van Bentum

Port O’Mail uit Eemnes introduceert betaalde e-mail. Net zoals een briefschrijver een postzegel moet kopen, komt een e-mail alleen aan als de afzender betaalt. Volgens de bedenkers is dit de oplossing van het spamprobleem.

Wie een e-mail stuurt naar een Port O’Mail-e-mailadres, ontvangt per kerende post bericht dat voor het afleveren van het mailtje moet worden betaald. Dit kan via iDeal, Paypal of creditcard. Ook is het mogelijk vooruit te betalen voor e-mailtegoed, vergelijkbaar met beltegoed.

"Al jaren is het vanzelfsprekend om voor een telefoongesprek of een poststuk te betalen, dus waarom niet voor het verzenden van e-mails?" zegt directeur Aernoud de Vries van Port O’Mail.

Inkomstenbron

De ontvanger bepaalt zelf de hoogte van de kosten voor het afleveren van een e-mailbericht aan zijn adres. Zo wordt het ontvangen van e-mail een bron van inkomsten. Port O’Mail verdient hieraan doordat het bedrijf tien procent inhoudt op de inkomsten uit het afleveren van e-mailberichten.

Port O’Mail introduceert tegelijkertijd een spamvrije e-mail-variant voor particulieren. Consumenten vragen een gratis Port O’Mail-e-mailadres aan (naam@portomail.nl), waarbij iedereen die naar dit e-mailadres een bericht stuurt, 1 eurocent betaalt aan de ontvanger, of een goed doel.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelSecurity & Awareness

    Spam viert dertigste verjaardag

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Time-out in ruzie rond postzegel op e-mail

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Spam op de netwerkprinter

    Computable.nl
    ActueelGovernance & Privacy

    Postzegel op e-mail leidt tot ruzie

    22 reacties op “Postzegel op e-mail maakt einde aan spam”

    « Oudere reacties
    1. Jan schreef:
      20 januari 2008 om 13:07

      Stel: Een firma die via internet werkt.

      – iemand wil even mailen voor meer informatie over een product.
      – iemand wil via mijn website bestellen.
      – iemand heeft een helpdesk-vraag.

      GEEN HOND die voor een postzegel gaat betalen om met mijn firma in contact te “mogen” komen.

      Resultaat:
      0 klanten
      0 omzet

      en dat is de richting die Port O’Mail ook uitgaat volgens mij.

      Login om te reageren
    2. Thomas J. Boschloo schreef:
      22 juni 2008 om 11:20

      Er bestaat allang zoiets en ook veel beter zonder afhankelijke te zijn van ‘echt’ geld.

      http://www.hashcash.org/

      Het komt er op neer dat je als ontvanger van e-mail een puzzel publiceert en dat je die puzzel met CPU tijd moet oplossen om door het spamfilter heen te komen.

      Een paar seconden rekenen voor het versturen van een mailtje is geen probleem. Maar als je er een paar miljoen wil versturen heb je toch echt wel last van die hashcash 🙂

      Login om te reageren
    « Oudere reacties

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs