Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Postzegel op e-mail maakt einde aan spam

09 januari 2008 - 10:54ActueelCloud & Infrastructuur
Johannes van Bentum
Johannes van Bentum

Port O’Mail uit Eemnes introduceert betaalde e-mail. Net zoals een briefschrijver een postzegel moet kopen, komt een e-mail alleen aan als de afzender betaalt. Volgens de bedenkers is dit de oplossing van het spamprobleem.

Wie een e-mail stuurt naar een Port O’Mail-e-mailadres, ontvangt per kerende post bericht dat voor het afleveren van het mailtje moet worden betaald. Dit kan via iDeal, Paypal of creditcard. Ook is het mogelijk vooruit te betalen voor e-mailtegoed, vergelijkbaar met beltegoed.

"Al jaren is het vanzelfsprekend om voor een telefoongesprek of een poststuk te betalen, dus waarom niet voor het verzenden van e-mails?" zegt directeur Aernoud de Vries van Port O’Mail.

Inkomstenbron

De ontvanger bepaalt zelf de hoogte van de kosten voor het afleveren van een e-mailbericht aan zijn adres. Zo wordt het ontvangen van e-mail een bron van inkomsten. Port O’Mail verdient hieraan doordat het bedrijf tien procent inhoudt op de inkomsten uit het afleveren van e-mailberichten.

Port O’Mail introduceert tegelijkertijd een spamvrije e-mail-variant voor particulieren. Consumenten vragen een gratis Port O’Mail-e-mailadres aan (naam@portomail.nl), waarbij iedereen die naar dit e-mailadres een bericht stuurt, 1 eurocent betaalt aan de ontvanger, of een goed doel.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelSecurity & Awareness

    Spam viert dertigste verjaardag

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Time-out in ruzie rond postzegel op e-mail

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Spam op de netwerkprinter

    Computable.nl
    ActueelGovernance & Privacy

    Postzegel op e-mail leidt tot ruzie

    22 reacties op “Postzegel op e-mail maakt einde aan spam”

    Nieuwere reacties »
    1. Arni schreef:
      9 januari 2008 om 12:24

      Ik heb de website even bekeken. Dit lijkt een simpele en wel zeer effectieve methode om van een boel ellende af te komen! Goed idee!

      Login om te reageren
    2. Albert schreef:
      9 januari 2008 om 13:02

      Dit is de omgekeerde wereld. De legitieme mailer moet betalen! Zo iets gaat niet werken, daar ben ik van overtuigd. Als iemand mij een dergelijk mailadres geeft dan zullen ze nooit een mail van mij ontvangen, ik betaal niet voor e-mail!
      Dat is nu juist het grote voordeel van e-mail boven snail mail: 1. sneller; 2. gratis

      Login om te reageren
    3. Danny schreef:
      9 januari 2008 om 13:13

      Precies! Je gaat toch niet voor iets betalen dat eerst gratis was? Beetje de boel omdraaien. Moet juist wat gedaan worden aan de spam. En daar heb je genoeg producten voor om dat tegen te houden 🙂

      Login om te reageren
    4. splinter schreef:
      9 januari 2008 om 13:39

      dan mail ik wel iemand die ik gratis kan mailen. Wat een onzin zeg.

      Login om te reageren
    5. Tom Overtoom schreef:
      9 januari 2008 om 13:58

      Stel je betaalt 1 eurocent per email, dat is voor bijna niemand een probleem, je merkt het in ieder geval niet aan je portemonnee. Voor SPAM-verstuurders loopt het echter wel in de papieren, ze zullen snel failliet gaan. Niet zo’n slecht idee …

      Login om te reageren
    6. Gilbert schreef:
      9 januari 2008 om 14:19

      Volgens mij betaal ik al voor mijn email via mijn provider. Waarom dubbel betalen en waarom ontwikkelen de providers niet een dergelijk systeeem zodat ik geen spam meer krijg?

      Login om te reageren
    7. Willem schreef:
      9 januari 2008 om 16:44

      Euh… in mijn ISP abootje zit E-MAIL inbegrepen. Waarom extra betalen?
      Laat ze het SMTP protocol eens flink onderhanden nemen zodat spam voorkomen kan worden.

      Login om te reageren
    8. Coulet schreef:
      9 januari 2008 om 17:10

      Dit wordt nu de omgedraaide wereld.
      Omdat er mensen zijn die ons willens en wetens benadelen.
      moeten wij de (goeien) weer iets verzinnen voor de (kwaaien) en dat betekent voor mij altijd mijn portemonaie.
      Buiten dat betalen we al voor diverse vormen van communicatie op het net en ik vind dat deze bal niet naar de consument geschoven mag ( moet ) worden. er zijn heel wat belangen in het spel. Vergis je niet het volk begrijp en ziet heus wel wat er speelt. Er zijn er weer een paar die er erg rijk van gaan worden.

      Login om te reageren
    9. Jumboo schreef:
      9 januari 2008 om 17:40

      Het grootste probleem van het ontvangen van spam, zit nog steeds in het feit dat er teveel mensen een beruicht doorsturen met hondereden emailadressen erin. Zoals de meeste hoaxen.
      Je betaald al om te mogen mailen, moeten we nu extra gaan betalen om geen spam te ontvangen?
      Zelfs de sticker op de brievenbus werkt niet vlekkeloos.
      Als we berichten doorsturen, laten dan eerst alle onnodige extra adressen en zo eruit halen. Scheelt een hoop ellende en spam.

      Login om te reageren
    10. Aad Braasma schreef:
      9 januari 2008 om 18:22

      Sjonge Jonge dit is echt een ongelovelijk oud idee. Is wellicht een nieuw jasje maar het betalen voor email (micropayments) is al jaren een doodgezwegen idee. Waarom zou het nu ineens wel gaan lukken het er eindelijk wel door te krijgen?

      Login om te reageren
    Nieuwere reacties »

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs