Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Livedesk introduceert chattoepassingen voor MKB

16 januari 2008 - 06:41ActueelCloud & Infrastructuur

Livedesk, een chattoepassing voor het MKB, is verkrijgbaar. De toepassing wordt in drie varianten op de markt gebracht met als doel de communicatie tussen consumenten en bedrijven flexibeler te laten verlopen. Livedesk is een product van de gelijknamige communicatiesoftwareleverancier in Nederland.

Deze chattoepassing maakt het mogelijk om online direct in contact te komen met een bedrijf. De websitebezoeker hoeft vooraf niets te downloaden of te installeren; met één druk op de knop wordt het chatvenster geopend en de dialoog gestart.

Het product is in drie versies verkrijgbaar: Livedesk Go, Livedesk Pro en Livedesk Consult. Alle drie de toepassingen zijn webbased. De Go versie is bedoeld voor kleinschalig gebruik om bezoekers bijvoorbeeld te helpen bij online bestellingen. De Pro en Consult versie zijn ontworpen voor call centers met meerdere afdelingen en een backoffice. Met de Pro versie is het mogelijk om bezoekers handmatig of automatisch uit te nodigen voor een chatgesprek. Het voeren van een adviesgesprek in tekst, beeld en spraak is mogelijk met Livedesk Consult.

Livedesk speelt in op de behoefte bij MKB’ers die hun serviceniveau willen verhogen en op laagdrempelige wijze bereikbaar willen zijn voor klanten. Door de lage kosten, de goedkoopste versie kost 99 euro per maand en de duurste 129 euro per maand, zijn de chattoepassingen van Livedesk nu ook geschikt voor het midden- en kleinbedrijf.

Uit eigen onderzoek blijkt dat op een live chatknop positiever wordt gereageerd. Resultaten tonen aan dat bij honderd views gemiddeld twee keer op een terugbelknop wordt geklikt. Bij een live chatknop is dit aantal gemiddeld elf. Natuurlijk zijn deze cijfers afhankelijk van het soort product of dienst en de toepassing en presentatie van een chatknop.

De basisconversie van websites wordt verhoogd door terugbel- en chatknoppen, al zitten daar grote verschillen in. Bovendien ligt de conversie van bezoeker naar klant bij chatgesprekken hoger dan bij telefoongesprekken. De conversieverhoging van bezoeker naar klant is bij telefonisch contact ongeveer één procent. De conversieverhoging door middel van chat bedraagt twaalf procent.

Livedesk heeft, toen de website begin december nog in bèta draaide, al meer dan 25 klanten mogen verwelkomen. Het gaat om webshops, reissites en financiële websites. Tijdens de Webwinkel Vakdagen, 16 en 17 januari in de Jaarbeurs in Utrecht, zal Livedesk haar product demonstreren. Livedesk staat op stand 010.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Meer lezen

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    AcICT: Digitaliseringsstrategie is uitvoerbaar, mits focus en regie verbeteren

    AchtergrondData & AI

    Fokken met data

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Introductie van sase in het netwerk: eenvoudiger beheer en lagere kosten

    Handen
    ActueelSoftware & Development

    Workday en Randstad slaan handen ineen

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Kort: 15 miljoen voor QuiX Quantum, NTT Data met Eurofiber in 5G-zee (en meer)

    OpinieSecurity & Awareness

    Inzicht in kwetsbaarheden aanvalsoppervlak gaat voor budget

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    Private AI helpt gemeenten met vertrou...

    In een tijd waarin gemeenten geconfronteerd worden met groeiende verwachtingen van burgers, toenemende wet- en regelgeving en druk op budgetten,...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs