Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

NetIQ verbetert kwaliteit VoIP-applicaties

18 januari 2008 - 06:253 minuten leestijdActueelCloud & InfrastructuurNetIQ

NetIQ, onderdeel van Attachmate, lanceert NetIQ Vivinet Diagnostics 2.2. Deze nieuwste release, een onderdeel van de VoIP lifecycle managementoplossing, is ontworpen om proactief potentiële problemen te detecteren, vast te leggen en op te lossen als het gaat om de kwaliteit van VoIP-applicaties. Hiermee wordt de tijd die beheerders nodig hebben voor het vinden en oplossen van problemen aanzienlijk gereduceerd. Dit leidt uiteindelijk tot een kwaliteitsverbetering in de gebruikerservaring van IP-telefonie gebruikers.

Steeds meer bedrijven vertrouwen op VoIP-applicaties voor wereldwijde communicatie om zo de kosten voor telefonie te drukken en de productiviteit van de medewerkers te verhogen. De kwaliteit van VoIP wordt nog altijd niet als optimaal beschouwd. Hierdoor vertrouwen VoIP-beheerders op tools, zoals Vivinet Diagnostics, die automatisch potentiële problemen identificeren. Deze problemen kunnen onder andere zijn: hoge CPU benutting, vertraging, jitter, gegevens verlies, ontoereikende bandbreedte en netwerkopstopping.

De Vivinet Diagnostics technologie analyseert het netwerkpad tussen de beller en de ontvanger. Tijdens dit proces wordt er gedetailleerde data over de prestatie van de router, switch, link en voice gateway verzameld. Door gebruik te maken van de Knowledge Engine en de unieke VoIP Quality rule sets, identificeert Vivinet Diagnostics de bron van netwerkprestatie-problemen, zoals slechte kwaliteit van spraaktransmissies en afgebroken en onderbroken gesprekken. Hierdoor kunnen beheerders makkelijk het probleem aanwijzen en oplossen voordat dit daadwerkelijk zorgt voor het onderbreken van gesprekken, slecht geluid of andere vervelende storingen.

"Als een volledige communicatietechnologie voor de gehele organisatie moeten VoIP implementaties betrouwbaar en goed presteren om dagelijks efficiënt te opereren", aldus Criss Scruggs, senior manager Product Marketing bij NetIQ. "Met Vivinet Diagnostics 2.2 ontvangen beheerders automatisch alerts voor mogelijke netwerkproblemen voordat zij de abnormale drempel bereiken. Zo kunnen problemen proactief worden geïdentificeerd en opgelost, voordat er een servicestoring plaatsvindt. Dit kritische onderdeel van de complete NetIQ VoIP lifecycle management oplossing helpt in het verzekeren van het optimale service level en verbetert de gebruikerservaring."

Met de introductie van 2.2 levert Vivinet Diagnostics nu ondersteuning aan zowel de nieuwste release van de Nortel Communications Server, CS1000 v5.0, als bijkomende protocollen voor verdere verbetering van het uitwisselen van data door en tussen netwerk devices. Vivinet Diagnostics 2.2 ondersteunt:

– Simple Network Management Protocol (SNMP) v3
– Virtual Router Redundancy Protocol (VRRP)
– Link Layer Discovery Protocol (LLDP)

NetIQ biedt een uitgebreid portfolio voor VoIP lifecycle management zoals Assess, Alert, Troubleshoot en Report. In combinatie met NetIQ AppManager voor VoIP, Vivinet Assessor, Analysis Center en de VoIP Security oplossing, kunnen organisaties effectief VoIP implementeren, prestaties monitoren en de spreekkwaliteit beheren en rapporteren. Op deze manier komen zij tegemoet aan de intern vastgestelde service level doelstellingen, waarbij een kwaliteitsverbetering van de gebruikerservaring wordt verzekerd.

Meer over

NetwerkbeheerTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Nationale Politie
    ActueelOverheid

    Politie tijdens NAVO-top beter voorbereid op uitval van C2000

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Maak ai saai!

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    AchtergrondData & AI

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert Nederland

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Meer spreiding datacenters door knelpunten

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs