Dit jaar staat in het teken van twee grote sportevenementen: het EK voetbal en de Olympische Spelen. Net als de voetballers en de Olympische sporters, is Copaco Nederland alvast begonnen aan de warming up.
In februari, maart en april 2008 kunnen resellerpartners sparen voor cadeaus waarmee zij het EK en de Olympische Spelen zo comfortabel mogelijk kunnen beleven. Met omzet van de merken HP, Microsoft, Symantec, CA, IBM Software, Kaspersky, Red Hat en Nokia sparen zij onder andere voor LCD-televisies, PerfectDrafts, Fatboys en barbecues.
De Copaco SportSparen actie loopt van 1 februari tot en met 31 augustus 2008 en is verdeeld in drie periodes:
• Februari, maart en april: Warming up!
Klanten sparen voor cadeaus waarmee de sportevenementen zo optimaal mogelijk beleefd worden.
• Mei en juni: Europees Kampioenschap voetbal!
Klanten sparen voor cadeaus die alles te maken hebben met het EK voetbal.
• Juli en augustus: Olympische Spelen!
Klanten sparen voor cadeaus die alles te maken hebben met de Olympische Spelen.
Na iedere periode gaat de teller op nul en kan men opnieuw gaan sparen. De gespaarde punten blijven geldig en kunnen nog tot en met 30 september 2008 worden ingewisseld.
Iwan Kuijpers, directeur van Copaco Nederland, wilde graag een actie in de markt zetten die bij een zo breed mogelijk publiek aanslaat en heeft daarom voor sport als thema gekozen. "Omdat we het belangrijk vinden dat klanten ons ervaren als een one-stop-shopping distributeur, is de actie opgezet vanuit meerdere Business Units. Zo sparen klanten met de aanschaf van hard- en software, services en mobiele telefonie voor dezelfde cadeaus."
Resellers kunnen zich voor de actie aanmelden via www.copaco.nl/sportsparen. Bij iedere duizend euro omzet aan actieproducten van HP, Microsoft, Symantec, CA, IBM Software, Kaspersky, Red Hat en Nokia, ontvangen zij 25 punten. Ook ontvangen zij punten door het volgen van diverse trainingen.