Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Opnieuw legt kabelbreuk web in Midden-Oosten stil

04 februari 2008 - 09:07ActueelCloud & Infrastructuur
Diederik Toet
Diederik Toet

Sinds afgelopen vrijdag zit een aantal landen rond de Perzische Golf zonder internet. Een breuk in een onderzeese communicatiekabel is de oorzaak. Eind januari werd een andere kabel ook al uiteengereten. Die storing, die een deel van dezelfde regio trof, was nog niet verholpen.

In de Verenigde Emiraten en Oman ligt het internetverkeer vrijwel geheel stil door een breuk in een communicatiekabel op de bodem van de Perzische Golf. De internetuitval komt bovenop de grote kabelbreuk in de Middellandse Zee, die hetzelfde gebied eind januari trof en nog steeds voortduurt.

Door beide breuken ondervinden bedrijfsleven en particulieren in veel landen enorme problemen met hun internetactiviteiten. De enige twee landen in het Midden-Oosten die geen last van de twee breuken hebben, zijn volgens de regionale persdienst Mathaba Israël en Irak. Omdat dit juist de landen zijn met innige banden met de Verenigde Staten, ontvouwen zich op internet inmiddels complottheorieën over de toevalligheid van de breuken.

Beide gebroken kabels blijken eigendom te zijn van hetzelfde Britse bedrijf, FLAG Telecom. Een woordvoerder van dat bedrijf zegt dat een onderhoudsschip over enkele dagen op de plek van de kabelbreuk aankomt en dan nog een week nodig heeft voor de reparatie. Ook de kabel die eerder in de Middellandse Zee brak, moet nog worden gerepareerd.

FLAG beheert vele onderzeese communicatiekabels, bijvoorbeeld tussen de oostkust van de VS en West-Europa en verder naar het Midden-Oosten, Zuid-Azië, het Verre Oosten en naar de Amerikaanse westkust. Onder deze verbindingen bevindt zich ’s werelds langste communicatiekabel.

Meer over

NetwerkenTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kabelbreuk ontregelt internet in Midden-Oosten

    Storing
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Hoe voorkom je internetuitval?

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Satelliet achterhaalt veroorzakers kabelbreuken

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Google werkt mee aan onderzeese internetkabel

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    VN: kabelbreuken zijn werk van saboteurs

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs