Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Mobiel internet nog weinig in trek

25 februari 2008 - 10:11ActueelCloud & Infrastructuur
Pim van der Beek
Pim van der Beek

Gebruik van mobiel internet is nog weinig in trek. Maar 10 procent van de Nederlanders maakt via zijn mobiele telefoon verbinding met internet. Ze vinden het te duur en zeggen dat de toegevoegde waarde van de dienst te beperkt is.

Nederlanders maken mondjesmaat gebruik van mobiel internet. Maar 10 procent zegt eens per maand of vaker met een mobiel toestel te internetten. Een kwart van de ondervraagden klaagt over de traagheid en de kosten. Dat blijkt uit onderzoek van het ministerie van Economische Zaken naar het gebruik van mobiele telefoons dat meer inzicht moet geven in de ontwikkeling van mobiele telecommunicatie. In Nederland heeft 91 procent van de bevolking een of meerdere mobiele toestellen.

In ons land wordt minder gebruik gemaakt van mobiel internet dan in de omringende landen. Hier gebruikt 10 procent de gsm om contact te zoeken met internet. In ons omringende landen is dat 11 procent. De percentages van het lezen van email via het mobieltje liggen verder uit elkaar, 10 procent van de Europeanen leest zijn e-mail via de gsm tegenover 6 procent in Nederland.

Toename

Het ministerie van Economische Zaken verwacht dat het gebruik van mobiele diensten de komende vijf jaar sterk zal groeien. "Consumenten en bedrijven ervaren het toenemend gebruik van mobiele telefoons als een onvermijdelijke ontwikkeling. Wel wordt duidelijk dat een schappelijke prijs voor mobiel internetten en e-mailen een belangrijke factor is voor de doorbraak van dit type diensten."

Volgens staatssecretaris Heemskerk maakt het onderzoek duidelijk dat we aan het begin staan van een nieuwe mobiele periode. "Mobiele communicatie wordt voor steeds meer mensen een noodzakelijkheid. Om in de toenemende mobiele vraag te voorzien worden eind dit jaar ook een groot aantal frequenties voor mobiele communicatietoepassingen (frequentieband 2.6 GHz red.) geveild."

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    KPN verlaagt tarief mobiel internet buitenland

    Eén reactie op “Mobiel internet nog weinig in trek”

    1. Louis schreef:
      25 februari 2008 om 13:45

      Ik gebruik het al maanden via KPN. Werkt super. Ben je onderweg. Heb je een tel. nr of adres nodig. Snel voor elkaar via het net. Ga je als account manager naar een klant. Nog even snel het laatste nieuws op de site van de klant bekijken. Voor ? 9,95 onbeperkt internetten is dat toch goedkoper dan voor een enkel nummer opvragen via 1888 (? 1,30).
      Volgens mij is dit toch echt de toekomst.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs