Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Universiteit Maastricht rondt project ‘Innovatie UM-website’ af

27 februari 2008 - 19:18AchtergrondCloud & InfrastructuurSmartsite
Redactie Computable
Redactie Computable

De Limburgse Universitaire wereld zet Smartsite op brede schaal in. Na de Open Universiteit Nederland heeft ook Universiteit Maastricht gekozen voor Smartsite.

Alle interne en externe communicatie

Universiteit Maastricht heeft, na een uitvoerig en gedegen vooronderzoek, gekozen voor Smartsite als organisatiebreed internetplatform, gericht op het ontwikkelen van nieuwe toegankelijke, interactieve en doelgroepgerichte (waaronder aankomende studenten, bestaande studenten, medewerkers, alumni) universitaire (meertalige) websites, met een eenduidige en aantrekkelijke uitstraling.
Het project "Innovatie UM-website", waar de implementatie van het CMS een onderdeel van is, is een omvangrijk project, met raakvlakken met andere projecten waarbij de inzet van het web direct of indirect een belangrijke rol speelt. Het web zal langzaam maar zeker de ruggengraat gaan vormen voor de interne en externe communicatie van Universiteit Maastricht. Ook daarom zal het CMS goed ingepast moeten worden in het landschap van bestaande en toekomstige ICT-systemen van Universiteit Maastricht, zoals de SAP-omgeving, de onderwijsomgeving (Blackboard), de studentenadminstratie-systemen, en portal en/of middleware-omgevingen.

Surf en het BIBA-onderzoek

De open architectuur van Smartsite en de schaalbaarheid en uitbreidbaarheid (met o.a. Content Intelligence, Collaboratie, Personalisatie) is mede bepalend geweest voor de keuze. Ook de uitkomst van het BIBA-onderzoek heeft meegewogen. BIBA staat voor Beheer, Integratie, Bestuur en Architectuur. Samengevat richtte het onderzoek zich op content beheer en portals in het hoger onderwijs (Hogescholen en Universiteiten).
Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van SURF (Platform ICT en Organisatie), door o.a. prof.dr.ir. Wouter Keller. Op 6 oktober 2004 werden de resultaten gepubliceerd. Smartsite scoorde op alle onderdelen voldoende tot zeer goed; dit laatste met name op het gebied van gebruikersgemak, content contributie en Enterprise Content Management. Voor de Universiteit van Maastricht een bevestiging dat ze met Smartsite een toekomstvast platform in huis halen.

Meer over

ECM

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelData & AI

    Maastricht verwerkt studentgegevens met SAP

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs