Het nieuwe Nederlandse bedrijf Convere creëert een ’toegevoegde waarde concept’ dat aan de behoefte van consumenten, leveranciers en retailers voldoet.
Door de overvloed aan keuzes in losse producten en diensten, stijgt bij consumenten en verkopende partijen de vraag naar meerwaarde. Daar zegt Convere op in te spelen: het bedrijf analyseert en adviseert fabrikanten, zodat zij retailers een kant-en-klare totaaloplossing kunnen bieden die aan de wensen van consumenten voldoet. Niet alleen leveranciers verkrijgen zo een mogelijkheid zich te onderscheiden, ook retailers kunnen profiteren van een concurrentievoordeel omdat zij hun klanten door middel van het concept meerwaarde bieden, aldus Convere.
Convere is op 1 februari 2008 opgericht door Léon Bosch en Stefan Filarski. Bosch heeft 15 jaar ervaring in sales en marketing bij distributeurs, retailers en fabrikanten, met name in de mobiele en consumentenelektronicamarkt. Tot en met januari 2008 was Bosch directeur van Mobile Communication Company (MCC) Spanje. Filarski kan bogen op 12 jaar ervaring als Art Director bij diverse marketingcommunicatiebureaus en is eigenaar van Krachtcommunicatie. Convere bundelt sales- en marketingervaring in distributie van telecom-, IT- en CE-producten – voor zowel consumenten als zakelijke gebruikers – met ervaring in het creëren van vraag door middel van onder andere bundelen, POS-materiaal, advertising, selling-up acties en incentives. De focus van Convere zal liggen op trade marketing in het Europese distributiekanaal, te beginnen met Benelux en Iberia.
Convere staat voor: consumer, vendor en retail. Een drie-eenheid die elkaar nodig heeft, maar ook tegenstrijdige belangen nastreeft. Convere speelt op de wensen van alle drie de partijen in. Leveranciers willen weten hoe ze een winstgevend verkoopvolume kunnen bereiken, hoe ze hun doelgroep kunnen vinden en hoe ze op de juiste manier met retailers samen kunnen werken. Convere beantwoordt deze vragen door middel van een grondige business analyse, het ontwikkelen van nieuwe afzetkanalen en het bepalen van de juiste productmix. Zodat met de inzet van de bijbehorende marketing- en communicatiemiddelen zowel verkopende partijen als consumenten bereikt worden. Leveranciers voegen zo waarde aan hun product toe, waardoor zij zich onderscheiden van de concurrentie en in staat zijn retail een passend concept aan te reiken. Retail kan op deze manier eenvoudig een heldere, onderbouwde totaaloplossing en/of promotie bieden. Met als resultaat een tevreden consument die voor goede raad en advies naar een winkel gaat en vertrekt met een complete en werkende oplossing inclusief mogelijke extra’s.
Convere behartigt de belangen van alle drie de partijen. Wat leidt tot het ontwikkelen van een totaal ‘Product Plus’ concept, een combinatie van producten, randapparatuur en/of content en specifieke dienstverlening inclusief Point-of-Sale materiaal, Vouchers in the box, incentives, selling-up acties, End-of-Life Promo’s etc. Eenvoudig te verkopen, op maat gemaakt voor specifieke winkelketens, en afgestemd op de wensen van eindgebruikers.