Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Telfort beboet door Agentschap Telecom

03 april 2008 - 09:54ActueelCloud & InfrastructuurKPNOrange Business ServicesT-MobileTelfort
Rian van Heur
Rian van Heur

Telfort haalt de uitrolverplichting voor umts van het Ministerie van Economische Zaken niet. De andere providers voldoen wel aan de eisen van het Ministerie.

Telfort heeft de uitrolverplichting die is opgelegd door het Ministerie van Economische Zaken niet gehaald. De andere telecomoperators die een vergunning hebben voor het gebruik van de umts-frequentieruimte, voldoen wel aan een minimaal serviceniveau. Dat blijkt uit metingen van het Agentschap Telecom.

In 2000 zijn 5 Umts-frequenties geveild. In de vergunningvoorwaarden staat dat de vergunninghouders op 1 januari 2007 hun umts-netwerk uitgerold moeten hebben. Zij moeten daarvoor hun eigen frequenties gebruiken en zorgen voor voldoende dekking en minimum serviceniveau. Agentschap Telecom houdt daar toezicht op.

Telfort biedt wel mobiel internet via umts, maar gebruikt hiervoor niet de gekochte frequentie. "De frequentie ligt dus ongebruikt op de plank", zegt Rogier Verhagen, woordvoerder van het Agentschap Telecom. Het Agentschap ziet Telfort en KPN als twee aparte partijen, net als Orange en T-Mobile. "Orange en T-Mobile zitten in hetzelfde schuitje als KPN en Telfort", aldus Verhagen. Deze laatste twee operators voldeden wel aan de eisen van het Ministerie.

Frequentieruimte van Telfort

Een woordvoerder van KPN zegt tegen Emerce dat het bedrijf wel van plan is de frequentieruimte van Telfort te gebruiken, maar pas wanneer de ruimte van KPN vol is. Dit zou technisch de slimste zet zijn en onnodige kosten drukken. Met onder meer de opkomst van mobiel internet verwacht Telfort in de toekomst een groot deel te gebruiken van de eigen frequentieband.

Telfort krijgt zes weken de tijd om te reageren. Gebeurt dat niet dan heeft Telfort twee jaar de tijd om aan de eisen te voldoen. Er volgt een boete als niet aan de verplichting voldaan wordt. Deze boete is in delen opgesplitst. Ieder kwartaal wordt de voortgang bekeken. Per kwartaal kan de boete oplopen tot 5 miljoen euro afhankelijk hoever de operator gekomen is met de uitrol.

Meer over

NetwerkenTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    KPN geeft UMTS-licenties Telfort op

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs