Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Spoelstra spreekt: Hans Kazan

13 mei 2008 - 12:39OpinieInnovatie & Transformatie
Jacob Spoelstra
Jacob Spoelstra

De goochelaar Hans Kazan had begin jaren tachtig de slogan: Hans Kazan, de man die alles kan. Hans die kon goochelen met kaarten. Hij liet ze verdwijnen en haalde ze ergens anders weer terug. Maar Hans wou meer. Hans ging goochelen met mensen. Hij liet ze verdwijnen en ze kwamen weer terug.

Maar Hans wou nog meer, want Hans kon immers alles. Hans ging goochelen met twee miljoen euro. Hij liet het verdwijnen, maar helaas het kwam nooit terug. Hans Kazan, de man die (bijna) alles kan, is nu weer terug bij af. U krijgt van hem de groeten uit de rimboe.

Veel ict-bedrijven denken ook dat ze Hans Kazan zijn. Dat blijkt uit Computable's jaarlijkse onderzoek van TNS NIPO naar het imago van ict-dienstverleners. Meer dan de helft van de ondervraagden vindt dat ict-dienstverleners zeggen dat ze alles kunnen, terwijl ze dat niet kunnen. Is dat zelfoverschatting? Arrogantie? Of gewoon geen zelfkennis?

Rimboe

Ik heb ooit een keer de vierdaagse van Nijmegen gelopen. Ik dacht: "dat loop ik wel even". Je ziet op televisie altijd van die kinderen en bejaarden met een bos gladiolen al zwaaiend over de finish lopen. Maar die lopen allemaal maar dertig kilometer. Die zeggen halverwege, Oant moarn!, en die gaan naar huis. Wij moesten nog twintig kilometer. Misschien hadden we ook moeten oefenen.

Bij ons was het zelfoverschatting en gebrek aan kennis, maar bij sommige ict-dienstverleners weten ze zelf gewoon dat ze iets niet kunnen en toch zeggen dat ze het kunnen. Dat is geen arrogantie of zelfoverschatting, maar gewoon liegen. Of zoals mijn opa zou zeggen: jokken. En dat is natuurlijk veel erger. Misschien moesten we die bedrijven ook maar naar de rimboe sturen.

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Spoelstra spreekt: HELP!! desk

    Jacob Spoelstra
    OpinieCloud & Infrastructuur

    Spoelstra spreekt: eiPhone

    Computable.nl
    OpinieSoftware & Development

    Spoelstra spreekt: Oranje

    Computable.nl
    OpinieInnovatie & Transformatie

    Spoelstra spreekt: Gehakt

    Computable.nl
    OpinieOverheid

    Spoelstra spreekt: Paspoort nu via internet

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs