Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Relatiemarketeers willen vakgebied omdopen

22 mei 2008 - 15:30ActueelInnovatie & Transformatie
Pim van der Beek
Pim van der Beek

Customer Relationship Management (CRM) moet worden omgedoopt in Customer Experience Management (CEM). Dat vindt een deel van de marketeers dat zich met dit vak bezighoudt. Onzin, verklaart voorzitter Wil Wurtz van de CRM Association NL.

CRM-experts stellen voor de naam van hun vakgebied te veranderen in CEM, Customer Experience Management. Voorzitter van de CRM Association NL Wil Wurtz: "Ik vind het overbodig om weer een nieuwe drieletterige afkorting te bedenken voor een bestaand ict-begrip. Wie bij crm geen rekening houdt met zijn klanten, hanteert sowieso een verkeerde definitie van crm."

De discussie over de naam van het vakgebied ontspon zich vandaag in Arnhem tijdens tijdens het tweede CRM Innovation Event. Het centrale thema van deze jaarlijkse bijeenkomst was ‘klantgericht ondernemen'.

Klantrendement

De CRM Associatie NL hanteert voor crm als definitie 'de implementatie van een strategie waarmee een bedrijf of instelling beoogt klantrelaties te optimaliseren in termen van klantrendement en klanttevredenheid. Crm wordt daarbij gezien als een continue en systematische, organisatie-omvattende activiteit. Ict wordt als een ondersteunende factor ingezet.'

Wurtz: " Van oudsher heeft klantgericht ondernemen te weinig aandacht. Te lang hebben crm leveranciers vooral gekeken naar hoe snel je geld kan verdienen. Daarbij zijn sommigen de klant vergeten. Gelukkig verandert dat steeds meer."

CRM Association NL

De CRM Association NL heeft inmiddels een achterban van ruim tweeduizend crm-professionals. Sinds de oprichting in 2002, toen nog onder de naam CRM Genootschap, hebben ongeveer tweehonderd bedrijven zich bij de vereniging aangesloten. Ook het aantal bezoekers van het CRM Innovation Event  neemt toe. Vorig jaar kwamen er rond de vierhonderd mensen op de bijeenkomst af. Dit jaar gaat de teller in de richting van de vijfhonderd bezoekers.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelData & AI

    Bestuur CRM Association wil professionaliseren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs