Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Wederom uitstekende jaarcijfers voor Vodafone Nederland

27 mei 2008 - 07:423 minuten leestijdActueelCloud & InfrastructuurVodafone

Vodafone Nederland heeft het financiële jaar op 31 maart 2008 met uitstekende resultaten afgesloten. Kijkend naar winstgevendheid en omzet blijft Vodafone in Nederland duidelijk de 2e plaats innemen.

De belangrijkste cijfers op een rij:

• Operationele omzet van EUR 1.772 miljoen (YoY groei van 8,9%)
• Totale omzet van EUR 1.840 miljoen (YoY groei van 9,9%)
• Operationele winst (EBITDA) van EUR 573 miljoen (YoY groei van 8,9%)
• Totaal aantal klanten van 4.252.000 (waarvan 42,8% prepaid klanten) met een netto klantenaanwas van 214.000 in het laatste kwartaal.
• Aantal belminuten in het jaar van 8.018 miljoen (YoY groei van 9,8%)
• De gemiddelde opbrengst per klant (ARPU) in het laatste kwartaal was EUR 35,80 per maand, met een postpaid ARPU van EUR 55,00 en prepaid ARPU van EUR 9,40.

Guy Laurence, CEO van Vodafone Nederland: "Deze uitstekende jaarcijfers zijn uitermate verheugend en onderstrepen eens temeer onze positie als no.2 operator in deze bijzonder concurrerende markt. Klantgerichtheid is bij Vodafone focuspunt in de hele organisatie, op elk niveau, daar mogen klanten ons op afrekenen. Dat zie je ook terug in de beste producten, prijsplannen en klantenservice. Onze strategie is erop gericht om sneller te groeien dan de rest van de markt en die strategie is duidelijk succesvol."
Enkele voorbeelden:
• Een niet eerder vertoonde prijsverlaging voor mobiel internet op je laptop per 3 januari 2008, waarbij klanten nationaal tot 50% en bij internationaal gebruik tot 85% op hun kosten kunnen besparen.
• De introductie van een data component in de zeer succesvolle Vodafone Passport formule voor consumenten, geldig op alle netwerken binnen de 42 Passport landen. Mobiel internetten op je telefoon in het buitenland kan voor Passport klanten tot 85% lagere kosten opleveren.
• Blyk als nieuwe MVNO op het Vodafone netwerk. Blyk zal na de zomer van 2008 in Nederland van start gaan.
• De introductie van Vodafone Onder Ons, een nieuw product waarbij een groepseigenaar een groep met 3 anderen opzet, zelf EUR 10 per maand betaalt waarna alle 4 personen onderling onbeperkt gratis kunnen bellen.
• De aankondiging van vaste telefonie voor zakelijke klanten. Hiermee kan Vodafone nu het volledige scala aan mobiele en vaste communicatiediensten aanbieden aan zowel consumenten als zakelijke klanten. Vaste telefonie voor de zakelijke markt zal in de komende maanden live gaan.
• De Golden Graham Award voor ‘Beste winkelpresentatie’ in de categorie Retailers. De award werd uitgereikt tijdens het jaarlijkse TelecomGala.
• De exclusieve deal met Madonna t.a.v. het nieuwe album. De eerste single release werd enkele dagen voordat hij in de winkel te koop was, gratis als music download aangeboden via Vodafone live!. Een cross-mediale campagne was onderdeel van de deal en een concert van Madonna in New York kon live virtueel gevolgd worden.
• Een bijna 100%-score bij metingen van het Agentschap Telecom van het Vodafone UMTS-netwerk voor wat betreft kwaliteit, snelheid en capaciteit.
• Groei in omzet, selfservice en online facturering via Vodafone.nl en groei in online en mobiel adverteren o.a. vanwege activiteiten in bijvoorbeeld het IAB.

Naast deze voorbeelden van kwalitatieve en innovatieve producten en diensten, kondigde Vodafone Nederland in oktober 2007 aan een tweede hoofdkantoor in Amsterdam te zullen openen om de ambitieuze groeistrategie van het bedrijf te ondersteunen. Verleden week zijn de eerste medewerkers begonnen in de Amsterdamse vestiging, waar uiteindelijk zo’n 350 medewerkers inclusief een groot deel van de directie gehuisvest zullen worden. De beslissing om een kantoor in Amsterdam te openen is ingegeven door de noodzaak dichter op marktontwikkelingen, dichter bij Vodafone’s belangrijkste klanten, zakelijke partners en belanghebbenden te zitten. Met het oog hierop is Vodafone ook lid en/of sponsor geworden van een aantal communities in Amsterdam en de Randstad.

Meer over

DienstenTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Opgerolde online-drugsmarkt gebruikte Nederlandse infrastructuur

    Nationale Politie
    ActueelOverheid

    Politie tijdens NAVO-top beter voorbereid op uitval van C2000

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Maak ai saai!

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    AchtergrondData & AI

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert Nederland

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs