Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
student vrouw leren laptop computer

Bedrijfsleven steunt werving ICT-studenten

02 juni 2008 - 08:56ActueelCarrièreAccenture
Johannes van Bentum
Johannes van Bentum

De opleiding Information Engineering (IE) aan de Hogeschool van Almere start een intensieve campagne om ict-studenten te werven. De campagne wordt ondersteund door het bedrijfsleven, onder andere door Accenture Technology.

Met een intensieve wervingscampagne voor ict-studenten wil de opleiding Information Engineering de instroom van nieuwe leerlingen vergroten. De campagne wordt ondersteund door het bedrijfsleven. Eén van de prijzen die inschrijvers kunnen winnen is vier jaar gratis studeren, aangeboden door Accenture Technology.

De campagne draagt de naam IE Challenge. Radiospotjes moeten de achttienduizend mbo-, havo- en vwo-eindexamenkandidaten massaal naar de website www.IEChallenge.nl jagen. De website doet een beroep op het ict-talent van de jongeren. Naast de hoofdprijs van vier jaar gratis studeren worden ook laptops en iPods weggegeven.

Niet-digitale scholier

HvA-directeur Tonny Triezenberg verwacht veel van de campagne. De campagne richt zich op de niet-digitale scholier. "Dat zijn scholieren die misschien niet direct denken aan een ict-opleiding. Maar veel jongeren hebben natuurlijk wel degelijk affiniteit met internet, computers, mobiele telefoons en andere ict-toepassingen. Zij willen zich breder oriënteren en zijn ook geïnteresseerd in bijvoorbeeld marketing, ondernemerschap en bedrijfskunde. Daarmee zijn zij een belangrijke doelgroep van de wervingscampagne, want vanuit het bedrijfsleven is er ook veel vraag naar communicatief en inhoudelijk sterke ict'ers."

Uit de ICT-Marktmonitor 2008 van ICT~Office blijkt dat er over vier jaar rekening wordt gehouden met een tekort van twaalfduizend ict-professionals.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    ICT-studenten werken aan duurzame energie

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs