Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Service bij Self Service

31 juli 2008 - 10:30ChannelWerkplek & BeheerCentral
Redactie Computable
Redactie Computable

Door de komst van het internet is de aankoop van computerproducten steeds meer Self Service geworden. Klanten overleggen via het internet met elkaar welke producten ze willen hebben, ze zoeken zelf uit waar ze deze het beste kunnen kopen, doorlopen zelf het winkelwagenproces en installeren de producten steeds vaker zelf.

Waar het echter spannend wordt, is als er in het Self Service proces zaken mis gaan. Als de bestelling bijvoorbeeld niet aankomt, een productomschrijving achteraf niet blijkt te kloppen of er een product defect raakt. Juist dan is het essentieel om door het hele kanaal heen een goede service aan de klant te verlenen en vooral de snelheid er in te blijven houden.
Klanten die veel zelf doen zijn over het algemeen goed geïnformeerd en uitermate mondig. Zij verwachten direct antwoord op hun vragen. Ze zijn internet-savy en weten alle wegen te vinden om service te claimen. Op websites van de overheid leggen experts de rechten van consumenten en bedrijven ook nog eens tot in de puntjes verzorgt uit. Met de voorbeeldbrieven erbij. Vaak spelen deze de fabrikant en de reseller tegen elkaar uit. Meestal zeer terecht.
Als het op Service bij Self Service aankomt, moeten wij als kanaal namelijk beter samenwerken. Niet alleen op individuele basis door bijvoorbeeld meer coulance te tonen of de doorloopsnelheden van reparaties te verhogen, maar bovenal door de samenwerking te zoeken. Zorg dat medewerkers van de serviceafdelingen met elkaar communiceren over problemen. Zoek samen de meest efficiënte en klantvriendelijke oplossing. Juist bij die ongeduldige online klant. Alleen als drie-eenheid tussen fabrikant, distributeur en reseller kunnen wij de klant Service bij Self Service bieden en zo het e-business kanaal laten groeien.

Sebastiaan Hooft, Central Point

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Staat Digitale Connectiviteit Bouw- en Installatiebranche

    Connectiviteit is de kern van veel processen en van strategisch belang voor de toekomst. Waar sta jij?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Meer lezen

    ActueelWerkplek & Beheer

    BBTG neemt OGD ict-diensten over

    knop op toetsenbord met rolstoelsymbool
    ActueelOverheid

    Einde aan wildgroei van overheidswebsites

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Overname E-Storage is voor PQR strategische zet in bescherming klantdata

    AchtergrondWerkplek & Beheer

    HP en de rode lijn van Fantasia naar The Future of Work

    AchtergrondWerkplek & Beheer

    Pax8 schudt met cloud-marktplaats de distributiewereld op

    OpinieSecurity & Awareness

    Wanneer elke seconde telt: voorbereid zijn op een cyberincident

    2 reacties op “Service bij Self Service”

    1. Han Hesseweg schreef:
      5 augustus 2008 om 11:07

      De conclusie is een cliche: “Think like your customers”, maar daarom niet minder waar! Ik probeer weekenden en vakanties te benutten om met afstand kritisch naar onze eigen service te kijken. Grt. Han

      Login om te reageren
    2. Bliekendaal schreef:
      18 november 2008 om 09:27

      Goh, dus voor de garantie gaat hij wel naar de distributeur, ga je die ook niet bij je “broker” halen?

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    Private AI helpt gemeenten met vertrou...

    In een tijd waarin gemeenten geconfronteerd worden met groeiende verwachtingen van burgers, toenemende wet- en regelgeving en druk op budgetten,...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs