Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Polycom vereenvoudigt visuele communicatie

01 augustus 2008 - 10:06ActueelCloud & InfrastructuurPoly
Henk Boot
Henk Boot

Polycom, specialist in Unified Communications, introduceert de Polycom Converged Management Application (CMA). Hiermee speelt de ontwikkelaar in op de groeiende vraag naar video- en telepresence-oplossingen. Het biedt gebruikers van desktop-, groeps- en telepresence-oplossingen meer gebruiksgemak. CMA Desktop is een belangrijk onderdeel van de oplossing.

Converged Management Application (CMA) van Polycom is een uitgebreide beheeroplossing voor videonetwerken. Bedrijven kunnen hiermee op een eenvoudige en veilige manier grote visuele communicatieapparaten implementeren, inzetten en beheren. Polycom CMA biedt it-managers controle over alle desktop-, groeps- en telepresence-oplossingen verspreid over hun bedrijf. Het ondersteunt het stroomlijnen van workflows door centraal beheer van conferenties, apparatuur en systemen, en door gatekeeping-, planning- en directory-beheer. It-beheerders kunnen software-updates automatiseren, eindpunt- en infrastructuurfuncties toewijzen op basis van beleidsregels en het beheer van netwerkbandbreedte op basis van netwerktypologieën, businesseisen en operationele behoeften stroomlijnen.

CMA Desktop is een belangrijk element binnen de Polycom CMA-beheerapplicatie. Deze desktopvideosoftware biedt gebruikers de mogelijkheid om een contactlijst samen te stellen vanuit een directory van hun organisatie. Vervolgens kunnen ze eenvoudig een videogesprek opzetten door op de contactnaam te klikken. Willen ze in één oogopslag zien of iemand aanwezig is (online, offline, bezig, beschikbaar et cetera), dan is ook dat geen probleem met de applicatie. Polycom CMA Desktop maakt deze informatievoorziening inzichtelijk en verbindt gebruikers indien mogelijk door naar andere gebruikers of naar videoconferencing-systemen die wel beschikbaar zijn.

CMA en CMA Desktop sluiten aan op de Polycom VC2-visie: video als een onderdeel van Unified Communications binnen het bedrijf. De nieuwe oplossingen vormen de basis voor toekomstige integratie met oplossingen van Polycom Unified Communications-partners als Avaya, IBM, Microsoft en Nortel.

Meer over

TelecomUniversal Communications

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Polycom neemt HP Halo telepresence over

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs