Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Goede marketing zorgt voor meer aanmeldingen

25 augustus 2008 - 07:40ActueelCarrière
Rian van Heur
Rian van Heur

Dat het aantal inschrijvingen voor ict-studies het afgelopen jaar is gestegen, komt doordat scholen aan betere marketing doen. Er zijn onderling veel verschillen in de aanmeldingscijfers.

Goede marketing van een hogeschool of universiteit is terug te zien in de aanmeldingcijfers voor ict-opleidingen. Branchevereniging ICT~Office merkt dat er onderling veel verschillen zijn in de aanmeldingscijfers bij scholen. "Wij hebben het idee dat het te maken heeft met de marketing die opleidingen doen", zegt Ted van Hintum, woordvoerder bij ICT~Office.

Een stijging of daling in de aanmeldingscijfers verschilt per hogeschool, universiteit en opleiding. "De opleiding Technische Informatica (TI) bijvoorbeeld heeft grote verschillen. Bij sommige opleidingen stijgt het aantal aanmeldingen sterk, bij andere daalt het juist erg", zegt de woordvoerder.

Instroom verhogen

De branchevereniging noemt het voorbeeld van de Universiteit van Tilburg (UvT). Deze universiteit stelde een Raad van Advies in om de instroom te verhogen. De universiteit zag een toename van het aantal studenten.

Het aantal aanmeldingen voor ict-studies steeg vergeleken met vorig jaar. Een positieve ontwikkeling, vindt de brachevereniging. "Het arbeidsperspectief is nu goed. Ook voor de langere termijn zijn de vooruitzichten goed", zegt van Hintum.

De brache-organisatie werkt aan een campagne om de instroom van studenten te verhogen. De voorbereidingen rondom de campagne zijn gestart. Dit najaar moeten de eerste activiteiten van start gaan.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    Branchevereniging maakt actieplan ICT-promotie

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    Toekomstige student kiest vaker ICT-studie

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs