Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Van den Ende investeert in MetrixLab

20 oktober 2008 - 11:16ActueelGovernance & Privacy

Het investeringsfonds Van den Ende & Deitmers heeft een belang genomen in MetrixLab van 30 procent. Het internationale marktonderzoekbureau heeft klanten in 39 landen.

Tot de klanten van MetrixLab behoren onder meer grote namen als Microsoft, Philips, Google en PepsiCo.

Het online marktonderzoekbureau houdt zich vooral bezig met productontwikkelingsonderzoek en reclame-onderzoek.

Van den Ende & Deitmers hoopt een graantje mee te pikken van de marktsegmenten in de onderzoeksmarkt. "Innovatie- en communicatie-onderzoek via internet is een snelgroeiende markt van twintig miljard euro wereldwijd", aldus Hubert Deitmers, mede-eigenaar van het investeringsfonds.

Han de Groot, CEO van MetrixLab: "In 2011 willen wij als online onderzoekbureau behoren tot de 25 grootste marktonderzoekbureaus van de wereld." Het bedrijf wil het opnemen tegen gerenommeerde bureaus als TNS en GfK. De investering moet zorgen voor een ‘stevige organische groei en selectieve acquisities’.

Hoeveel het belang waard is en warvoor het nieuw verworven kapitaal wordt ingezet is niet bekend. Van den Ende & Deitmers en MetrixLab waren niet bereikbaar voor commentaar.

Het investeringsfonds Van den Ende & Deitmers bevat 150 miljoen euro. Het Crossmedia Fund van Van den Ende & Deitmers investeert in bedrijven die actief zijn in telecom, televisie en media. Het fonds nam Nederlandse participaties in Bright (31 procent), Accepté (41 procent) en Albumprinter.com (30 procent). Onlangs nam Van den Ende en Deitmers een substantieel belang van 30 procent in Central Point, een aanbieder van computerproducten.

Eind november 2007 nam het Rotterdamse metrixLab de usability-specialist 2C Usability over.

Bron foto: poolie (CC)

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Meer lezen

    ActueelCarrière

    Kort: Wagenaar wint Microsoft Power Women Award, Deense investeerder neemt Aimms over (en meer)

    AchtergrondSoftware & Development

    License to bill

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nederlandse bedrijven nog niet kansloos om EU-gelden cloud en ai  

    ActueelGovernance & Privacy

    Websites lappen Europese Toegankelijkheidswet aan hun laars

    ActueelGovernance & Privacy

    Kort: AIV waarschuwt Nederland, Centric verwerft meerderheidsbelang in Twelve (en meer)

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs