Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

InfoSec – Word virusanalist in een kwartier

12 november 2008 - 15:53ActueelInnovatie & Transformatie
Kim de Vries
Kim de Vries

Antivirusspecialist Eddy Willems leert bezoekers van de InfoSecurity-beurs waar een virusanalist dagelijks mee te maken krijgt. En hoe zij zelf iets tegen virussen en malware kunnen doen.

Eddy Willems, anti-virusspecialist bij leverancier van internetbeveiligingsoplossingen Kaspersky Lab, presenteert bezoekers van de InfoSecurity-beurs de case study 'Hoe word ik virusanalist in vijftien minuten?'. Het gaat daarbij volgens hem vooral om het gebruiken van gezond verstand.

"Natuurlijk is het niet mogelijk om in vijftien minuten virusanalist te worden", zegt Willems. "Maar ik probeer wel de boodschap over te brengen dat je bewust moet zijn van de gevaren van internet. Het is een kwestie van gezond verstand. Ik, als virusanalist, denk bij iedere klik na over wat ik doe, maar dat doen de meeste mensen niet."

Gevaren

Zelfs voor het InfoSecurity-publiek valt er nog veel te leren, vindt hij. "Ik heb net mijn presentatie gehouden en er zaten tachtig man in de zaal, maar toen ze in een schematische weergave malware moesten identificeren, waren er maar twee die het goede antwoord konden geven."

Volgens Willems zou het goed zijn als ict-managers medewerkers weer meer gaan voorlichten over de gevaren van internet. "Vroeger had je nog informatiesessies bij bedrijven over wat je wel en niet moet doen op internet, maar dat zie je nu niet meer. Alleen in de bankwereld, maar daar hebben ze nu weer andere problemen", lacht hij. "Ict-managers zouden medewerkers weer tips moeten geven wat ze wel en niet moeten doen. Als je een e-mail krijgt met aanbiedingen, moet je daar ook niet op ingaan. Dit lijkt logisch, maar is het voor veel mensen niet."

Meer over

Malware

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelSecurity & Awareness

    Kaspersky Anti-Virus 2009 en Internet Security 2009

    Computable.nl
    ActueelSecurity & Awareness

    Kaspersky heeft sleutel voor gijzelvirus

    Computable.nl
    ActueelSecurity & Awareness

    Kaspersky zoekt hulp bij kraken gijzelvirus

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kaspersky antivirus met Citrix-Ready-certificaat

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Trend Micro waarschuwt voor kwaadaardige banners

    Computable.nl
    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Kaspersky pleit voor digitale politie

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs