Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

‘Stoppen met BPO door Ordina is verstandig’

02 december 2008 - 10:20ActueelInnovatie & TransformatieOrdina
Rian van Heur
Rian van Heur

Analisten vinden het verstandig dat Ordina stopt met business process outsourcing (bpo). De markt waarop het bedrijf zich richt is te specifiek en daar zit nu geen groei in. Bedrijven kiezen nu vooral voor bpo omdat ze kosten willen besparen.

Het besluit van Ordina om te stoppen met de business process outsourcing (bpo)-unit is geen onverstandig besluit, volgens experts. "Ordina zette met bpo in op financiële organisaties die nieuwe diensten op de markt wilden zetten. Deze organisaties zijn nu niet van plan dat te doen", zegt Peter Vermeulen, analist bij IDC.

Ook Forrester-analist Andrew Parker vindt het geen vreemd besluit. "In Nederland is er vaak gespeculeerd over de enorme markt voor bpo door de vele verzekeringsorganisaties en banken die er gevestigd zijn. Maar op Delta Lloyd na zijn er geen grote spelers in deze sector die aan bpo doen. Bedrijven kiezen liever voor meer conventionele uitbestedingsdiensten of hebben een alternatief zoals interne gedeelde diensten waarmee dezelfde doelen worden gehaald als bpo."

Kostenbesparing

Bedrijven kiezen nu vooral voor uitbesteding omdat ze kosten willen besparen, zeggen de analisten. Het gaat dan om bpo op het gebied van personeelszaken of boekhouding. Ordina biedt geen bpo-diensten op dat vlak. Daarnaast moet de dienstverlener concurreren met grote spelers. Parker: "Ordina heeft niet de grootte of het geografisch bereik om te concurreren met grote bpo-spelers als ADP of EDS. Zelfs voor deze bedrijven levert bpo maar kleine marges en dat past niet bij het businessmodel van Ordina.

De diensten die Ordina aanbiedt zijn erg specifiek. Toch vindt Vermeulen niet dat het bedrijf zich te specifiek op bpo heeft ingezet. "Met de wijsheid die we nu hebben is het inderdaad te specifiek. Een half jaar geleden zagen we dit niet aankomen."

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    Ordina schrapt BPO-activiteiten

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Centric hernoemt Ordina BPO naar FSS

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    BPO zorgt voor 81,1 miljoen verlies bij Ordina

    ordina
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Centric krijgt geld toe bij overname BPO

    Computable.nl
    ActueelWerkplek & Beheer

    Centric koopt BPO van Ordina

    ordina
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Ordina krijgt twee nieuwe directieleden

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs