Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Juliëtte van den Hoven, Hofax

04 december 2008 - 12:113 minuten leestijdAchtergrondWerkplek & BeheerHofax
Mireille Sampimon
Mireille Sampimon

Hofax ging in 1989 van start als verkooppunt van thermische faxrollen. Die verkoopt het Waalwijkse bedrijf nog steeds, maar niet meer uit voorraad. Hoofdactiviteit van het bedrijf is nu de verkoop van kantoorartikelen en -machines. Hofax is onder meer partner van OKI, Ricoh en Epson.

1 Je hebt voor de grote bedrijven Stork en DHL gewerkt. Wat bevalt je het best aan het zelfstandig ondernemerschap?
Het grootste voordeel vind ik dat ik mijn eigen visie kan uitwerken. Ik neem mijn eigen beslissingen en kan ze vervolgens ook uitvoeren. We hebben hier een heel platte structuur. Als ik door het magazijn loop en dingen zie die snel gedaan moeten worden, pak ik ze ook op.

2 Hoeveel uur per week ben je echt aan het werk?
Dat hangt ervan af wat je meetelt als werk. Zo ben ik voorzitter van de ondernemingsvereniging van het industrieterrein waarop we gevestigd zijn, en daarvoor ben ik vaak ’s avonds weg. Tel je dat mee, dan zit mijn 40-urige werkweek er op woensdag vaak al op. Ik denk dat ik inclusief reistijd gemiddeld tussen de zestig en tachtig uur per week werk.

3 Wie bel je als je technisch advies nodig hebt?
Mijn moeder; zij heeft Hofax in 1989 opgericht. Later is mijn vader ook in het bedrijf gekomen. Ik werk hier nu tweeënhalf jaar fulltime. Een jaar geleden hebben mijn broer en ik de zaak overgenomen. In het verleden werkte ik altijd al mee als het nodig was, op de administratie of in de storingsdienst bijvoorbeeld.

4 Wat vind je de belangrijkste eigenschap voor een nieuwe werknemer?
Het is moeilijk om goede mensen te vinden. We zouden hier nog wel drie fulltimers kunnen gebruiken. Naast inzet vind ik het kunnen leveren van opbouwende kritiek heel belangrijk. Ik zoek mensen die altijd verder willen leren en vooral niet om vijf uur alles uit hun handen laten vallen.

5 Wat neem je altijd mee als je naar een nieuwe klant gaat?
Mijn goede humeur en heel veel energie. Verder net hoe het uitkomt. En mijn visitekaartje heb ik natuurlijk altijd bij me.

6 Wat is het grootste probleem van de it?
Dat mensen denken dat ze meer weten dan ze weten. Ik hoor verhalen over mensen die een halfjaar werken en denken dat ze meteen een BMW-leaseauto waard zijn, terwijl ze amper weten hoe een server eruitziet. In India en Japan zitten massa’s mensen die knoerthard werken; die streven ons steeds sneller voorbij.

7 Wie had je het laatst zakelijk aan de telefoon?
Een klant die naar Zuid-Duitsland verhuisd is. Hij was naar een beurs geweest en belde om te vertellen dat hij verschillende mensen naar ons toegestuurd heeft. Het is natuurlijk prachtige reclame voor je bedrijf als klanten zo tevreden zijn dat ze anderen aanraden ook zaken met je te doen. Daarom belonen we dat, bijvoorbeeld met een flesje wijn of een bos bloemen.

8 Wat is de deal waar je met de meeste voldoening op terugkijkt?
De overname van het bedrijf, die we in relatief korte tijd gedaan hebben, terwijl we tegelijkertijd een compleet nieuw erp-systeem geïmplementeerd hebben.

9 Wie is je grote voorbeeld?
Ik heb heel veel respect voor Ben Mandemakers van De Mandemakers Groep. Een jaar geleden heb ik hem gesproken en dat was heel motiverend. Zijn sterkste punt vind ik dat hij vooruit blijft kijken en blijft innoveren. Dat wil ik ook doen met Hofax.

10 Wat doe je over vijf jaar?
Ik denk dat ik dan een meer sturende rol heb. Nu heb ik heel veel operationele taken. Mijn broer en ik zijn de enigen die klanten bezoeken.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Computable.nl

    Slimme toegang vs. onzichtbare cyberrisico’s in de Zorg

    In zorginstellingen is een constante stroom van personeel, patiënten en bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat gevoelige gebieden beschermd blijven zonder de dagelijkse gang van zaken te verstoren? Hoe herken je eventuele zwakke plekken in het netwerk?

    Meer lezen

    AchtergrondWerkplek & Beheer

    HP en de rode lijn van Fantasia naar The Future of Work

    AchtergrondWerkplek & Beheer

    Pax8 schudt met cloud-marktplaats de distributiewereld op

    OpinieSecurity & Awareness

    Wanneer elke seconde telt: voorbereid zijn op een cyberincident

    OpinieWerkplek & Beheer

    Werkapparatuur: top 5 ergernissen (en hoe ze te voorkomen)

    e-mail
    ActueelWerkplek & Beheer

    Microsoft verhoogt drempel voor inkomende e-mail

    Rusland, hacker
    ActueelSecurity & Awareness

    AIVD deelt technische details van grote politiehack

    Eén reactie op “Juliëtte van den Hoven, Hofax”

    1. in cognito schreef:
      8 december 2008 om 19:44

      Hier mag en kan iedereen een voorbeeld aan nemen, grote klasse, manager van het jaar 2008 ? dat zou dik verdiend zijn. C@#

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs