Kingston wil een directer contact met resellers en zet daarvoor een nieuw partnerprogramma op. In de Excellence Club is ruimte voor tien partners waar meer mee te halen valt. “Ons partnerprogramma is de afgelopen jaren wat statisch geweest”, zegt business development manager Erik Vink.
Geheugenleverancier Kingston komt met een nieuw partnerprogramma. Één van de belangrijkste nieuwigheden daarin is de zogeheten Excellence Club. Daarin gaat het bedrijf een hechtere samenwerking aan met een beperkt aantal partners. Die ‘select partners’ hebben de potentie om meer omzet te genereren.
Business development manager Erik Vink van Kingston vertelt dat het in eerste instantie maar tien partners zullen zijn. Die worden geselecteerd op vier criteria: potentie, omzet, product/markt-combinatie, en samenwerking. Vink legt uit: "De potentie om samen meer business te genereren. De omzet die de partner nu maakt. De aansluiting qua productportfolio, kennis en markt op wat Kingston doet en wil, zoals virtualisatie. En de bereidheid tot samenwerking met Kingston."
De geheugenleverancier wil bijvoorbeeld zijn merk geheugenmodules verbinden met trends als virtualisatie. Daarvoor hebben computers immers veel geheugen nodig, dat lang niet altijd vooraf al wordt aangeschaft. "Een partner moet dan wel affiniteit en expertise daarmee hebben." Vink zegt dat dit vooral de grote corporate resellers zijn.
Distributeur
Vink spreekt de notie tegen dat de geheugenleverancier hiermee de distributeur omzeilt. "De business blijft voor de distributeur, de omzet blijft daar", benadrukt hij. De kick-off van het nieuwe programma voor partners is binnenkort.
Verder gaat Kingston komend jaar ook upgrade-acties houden, om eindgebruikers aan te sporen tot het uitbreiden van het geheugen in hun computers. Deze acties zullen echter geen inruilprogramma’s omvatten, zegt Vink nu.