Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Spoelstra spreekt: Prijzenslag

17 december 2008 - 08:35OpinieInnovatie & Transformatie
Jacob Spoelstra
Jacob Spoelstra

Ik was vorige week bij Media Markt. Ik wilde een high-definition lcd plasma flatscreen tv of iets dat er op lijkt. Er stonden er heel veel. Op een gegeven moment komt de verkoper bij me staan en gaat een mooi scherm aanprijzen.

Als de verkoper ziet dat ik interesse heb,  zegt hij: omdat u het bent krijgt u bij deze tv twintig procent korting. Ik zeg: hoezo, omdat ik het ben? Denk je dat ik het niet kan betalen? Dat is dat namelijk wel vaak de reden dat je korting krijgt, omdat ze precies weten wat jij wilt en kunt betalen. De tijd dat een product kostprijs plus was is allang voorbij. Tenzij het door kinderen gefabriceerd kleding uit China is dan geldt nog steeds kostprijs plus.

Ook in de ict is het weer prijzenslag. Grote ict-dienstverleners sturen hun onderaannemers brieven dat de prijs omlaag moet. En blijkbaar kan het. Blijkbaar weten de hoofdaannemers dat er nog genoeg aan de strijkstok zit. Een strijkstok waar ze zelf nog het meeste van afhalen.

Ook een fikse korting

Ik zou als ik de klant was de hoofdaannemers ook een brief sturen met de vraag voor een fikse korting. Dit is trouwens altijd een goed idee. Elk jaar in plaats van een kerstkaart een brief sturen met een verzoek dat de prijs omlaag moet. Prettige kerstdagen en een gelukkig nieuw tarief.

Overigens heb de tv bij de Media Markt gewoon gekocht met korting uiteraard want ik ben toch niet gek! Alhoewel ik thuis voor de buis alweer spijt had en al helemaal toen mijn vrouw naar de tv keek en zei: ik zie het al, de aanbieding was weer scherper dan het beeld.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    OpinieSoftware & Development

    Spoelstra spreekt: Wii

    Computable.nl
    OpinieCloud & Infrastructuur

    Spoelstra spreekt: Apple-fan

    Computable.nl
    OpinieCarrière

    Spoelstra spreekt: Effe geen cent te makken

    Computable.nl
    OpinieCloud & Infrastructuur

    Spoelstra spreekt: Obama 2.0

    Computable.nl
    OpinieCloud & Infrastructuur

    Spoelstra spreekt: www.uzitopdeverkeerdepagina.nl

    Computable.nl
    OpinieCarrière

    Spoelstra spreekt: Rookgebod voor ICT’ers

    2 reacties op “Spoelstra spreekt: Prijzenslag”

    1. tweaktubbie schreef:
      19 december 2008 om 11:07

      Vreemd verhaal. Een beetje ICT’er doet eerst z’n huiswerk op (prijs)vergelijkingssites en constateert dan dat MM/Saturn in de regel na ‘korting’ nog lang niet het goedkoopst is. “Ik ben toch wel gek”-stickers kun je bij veel klanten daar opplakken.

      Login om te reageren
    2. Henny Jore schreef:
      19 december 2008 om 12:05

      Hahahah… + 1 voor mevrouw Spoelstra.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs