Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Negentig bankzitters meer voor Sogeti

20 januari 2009 - 14:17ActueelCarrièreSogeti
Rian van Heur
Rian van Heur

Dienstverlener Sogeti heeft ongeveer drie procent meer werknemers op de bank zitten dan normaal. Dat zijn negentig werknemers. Gewoonlijk zit in de maand januari iets meer dan een procent van de werknemers thuis. De dienstverlener denkt niet dat het aantal verder oploopt.

Ict-dienstverlener Sogeti heeft ongeveer negentig werknemers meer thuis zitten, dan gewoonlijk. Dat is ongeveer drie procent van het personeel. Het bedrijf heeft geen werk voor ze. Sogeti heeft drieduizend werknemers in dienst.

Volgens een woordvoerder van het bedrijf is het aantal bankzitters deze maand hoger dan gebruikelijk in januari. "Gewoonlijk zit iets meer dan een procent van de werknemers in januari zonder werk thuis." De bankzitters zijn er in alle sectoren en functies. Er is, volgens de woordvoerder, niet een branche of functie die meer bankzitters kent.

De woordvoerder zegt dat het aantal bankzitters sterk fluctueert. "Er zijn wel pieken. Dit is natuurlijk een momentopname." De dienstverlener merkt dat de markt langzaam stabiliseert en verwacht dat het aantal mensen dat thuis zit, niet toeneemt. "We hebben veel tenders binnengehaald, zoals bij de Belastingdienst en bij Achmea. Ook groeien we goed in de gezondheidszorg", zegt de woordvoerder.

Meer over

BankzittersDetachering

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    Tevreden ICT’er werkt bij Sogeti

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Een derde minder bankzitters voor Atos

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    Bankzitters komen in beweging

    ActueelCarrière

    NGI: 10 procent bankzitters bij dienstverleners

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    Sogeti investeert twee miljoen in IBM-opleiding

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Sogeti grootste groeier binnen Capgemini

    13 reacties op “Negentig bankzitters meer voor Sogeti”

    Nieuwere reacties »
    1. Gerjoris schreef:
      20 januari 2009 om 15:34

      Ongeveer negentig werknemers van ict-dienstverlener Sogeti zitten thuis. Dat is ongeveer drie procent van het personeel. Het bedrijf heeft geen werk voor ze. Sogeti heeft drieduizend werknemers in dienst.

      Als Sogeti inderdaad 3 procent op de bank heeft, dan is dat 270 man, en als Sogeti 90 man op de bank heeft, en dat zou drie procent moeten zijn, dan hebben ze 1000 man in dienst. Of snap ik het niet?

      Login om te reageren
    2. Peekster schreef:
      20 januari 2009 om 15:45

      Tot zo ver de rekenkundige vaardigheden van Sogeti en/of Computable… 😉

      Login om te reageren
    3. mark schreef:
      20 januari 2009 om 15:51

      @Gerjoris: 3000 werknemers / 100% = 30 werknemers * 3 = 90 werknemers
      Tot zover de rekenkundige vaardigheden van Gerjoris. 😉

      Ik denk overigens dat dit een sussend bericht voor de aandeelhouders is omdat 3% in deze tijd best meevalt.

      Login om te reageren
    4. Rian van Heur schreef:
      20 januari 2009 om 15:53

      De berekening in het artikel klopt.

      Sogeti heeft 3000 werknemers in dienst. Een procent is dertig medewerkers. Drie procent is (3 x 30) negentig medewerkers.

      Login om te reageren
    5. dikke jaap schreef:
      20 januari 2009 om 19:18

      Het zijn 90 man meer. Normaal is het ruim 1 procent, dus normaal in januari 32 of 33 man. Nu 90 erbij, komt men op 122 man. Daarmee is de beschikbaarheid echter niet 4,1 procent, want in die 3000 zitten ook de secretaresses, hrm, controllers en de mannen met de grote auto’s ((account) managers).

      Vraag 1
      Dus wat zou hun beschikbaarheid zijn?
      Aantal bakzitterts / totale te detachering populatie x 100

      Vraag 2
      Hoe is die bij Capgemini, Atos Origin, Ordina, etc.?

      Login om te reageren
    6. Peter schreef:
      20 januari 2009 om 21:26

      Er staan rond de 300 man op het planbord (beschikbaarheid). Een deel is per direct beschikbaar en dat zal rond de 130 FTE zijn denk ik. Van de overige loopt de komende maanden de inzet af en staan alvast bij die 300.

      Login om te reageren
    7. mark schreef:
      21 januari 2009 om 07:30

      Heel flauw van Computable: Ze hebben de kop van het artikel aangepast…dat “meer” stond er eerst niet.

      Login om te reageren
    8. Pascal schreef:
      21 januari 2009 om 07:32

      Ik hoop van harte dat de rekenwonders die hier hun kunsten vertonen ‘nog even op de bank’ blijven zitten.

      Login om te reageren
    9. Henk schreef:
      21 januari 2009 om 08:59

      nog flauwer, volgens mij is drie procent ook ongeveer de norm bij dergelijke organisaties. Oftewel een non-artikel, vooral omdat het om een momentopname. Het lijkt me dat Sogeti het dus heel goed doet.

      Het enige echte nieuws is eigenlijk: “De dienstverlener merkt dat de markt langzaam stabiliseert en verwacht dat het aantal mensen dat thuis zit, niet toeneemt”

      Einde kredietcrisis??? zou wel fijn zijn. Zie ook het recente artikel over IBM. Of kan het zo zijn dat de ICT-sector ditmaal niet zo’n enorme hinder ondervindt van deze crisis.

      Login om te reageren
    10. Maarten schreef:
      21 januari 2009 om 09:06

      Hoezo flauw. Dit geeft blijk van het feit dat Computable de reacties op dit artikel serieus neemt. Dat zouden meer mensen moeten doen 🙂

      Login om te reageren
    Nieuwere reacties »

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs