Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Logica compenseert verloop niet helemaal

03 februari 2009 - 10:04ActueelCarrièreCGI
Rian van Heur
Rian van Heur

Niet al het natuurlijk verloop bij Logica Nederland wordt opgevuld. Het gaat dan vooral om ondersteunende functies. Het bedrijf wil het komende jaar nog honderden nieuwe werknemers aannemen. Dit zijn vooral mensen met ervaring.

Logica Nederland gaat niet al het volledige verloop onder het personeel compenseren. Het gaat daarbij vooral om ondersteunende functies. Volgens een woordvoerder van het bedrijf  is er geen sprake van een wervingsstop.

Het bedrijf wil meer declarabele functies creëren. "Daarbij maken we gebruik van het natuurlijk verloop", aldus de woordvoerder. Hij wil niet zeggen of er eind 2009 minder werknemers bij het bedrijf zullen werken dan in januari. "In de ict is sowieso een relatief groter verloop dan in andere sectoren."

Kritischer

De dienstverlener kijkt kritischer naar de invulling van een functie als een werknemer vertrekt. "De mix van consultants die we werven, is veranderd. Voorheen wierven we juniors, mediors en seniors. Nu ligt de nadruk meer op mediors en seniors. De markt vraagt daarom." Daarnaast bekijkt de werkgever welke werkzaamheden kunnen verhuizen naar het buitenland.

Logica wil het komende jaar een significant aantal werknemers aannemen. Het zou gaan om honderden banen in declarabele functies. Ondersteunende functies zullen vaker niet worden ingevuld. "Soms blijkt dat veel meer digitaal gedaan kan worden. Bijvoorbeeld bij personeelssystemen via internet", zegt de woordvoerder. Daarnaast zullen meer functies declarabel worden gemaakt. "Denk daarbij aan middle managers die we nu weer bij klanten gaan zetten."

Wilbert Kieboom

Wilbert Kieboom begint op dinsdag 3 februari als directeur bij Logica Nederland. Kieboom werkte hiervoor als ceo bij Atos Origin. Volgens de woordvoerder is Kieboom niet aangenomen om het bedrijf te saneren. "Hij heeft de opdracht gekregen om het bedrijf te laten groeien. En dat gebeurt vooral door mensen bij klanten neer te zetten."

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    Logica: Niet meer bankzitters dan vorig jaar

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    TV-spot Logica is geen wervingscampagne

    ActueelOverheid

    Logica, BT en HP sluiten contracten met BZK

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    Kieboom wil niet de Logica-groep leiden

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    Ex-Atos-topman Kieboom wordt CEO bij Logica

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    15 procent minder personeel bij Logica

    8 reacties op “Logica compenseert verloop niet helemaal”

    1. Jeroen schreef:
      3 februari 2009 om 10:54

      Ha, Kieboom heeft eerste heel ATOS tegen zich in het harnas gejaagd en nu is Logica aan de beurt!

      Login om te reageren
    2. Marc schreef:
      3 februari 2009 om 11:33

      Maar bij Logica spelen ze graag riddertje dat weet je toch Jeroen.

      Login om te reageren
    3. Rich schreef:
      3 februari 2009 om 12:18

      Hoho .. dit is allemaal “licht geromantiseerd” 😛

      Login om te reageren
    4. Jeroen schreef:
      3 februari 2009 om 12:37

      Marc, dan hoop ik voor meneer Kieboom dat ze dat met houten zwaardjes doen 🙂

      Login om te reageren
    5. Jacob schreef:
      3 februari 2009 om 20:20

      “Denk daarbij aan middle managers die we nu weer bij klanten gaan zetten.” Als die middle managers met hun zwaardjes bij de secretaresses worden weggehaald, dan zijn er ook heel wat non billable secretaresses over. Wibert, zet die secretaresses maar bij de klanten, want zij hebben vaak meer gevoel voor de klant dan hun ridders.

      Login om te reageren
    6. Jan Klaassen schreef:
      4 februari 2009 om 09:18

      Logica komt de laatste tijd niet echt sterk in het nieuws, zeker niet omdat klanten niet te spreken zijn over de wijze van dienstverlening. Bij Atos is het HRM-vlak nou niet bepaald sterk en dan gaat Logica daar nu een hoge van aantrekken … de berichtgeving van Logica doet mij denken aan de minister van informatie in Irak tijdens de invasie door Amerika destijds: “We are defeating the American army”… grappig is dat de reclameboodschap ook een of andere strijd is tegen iets …. tegen de klant?

      Login om te reageren
    7. Expert schreef:
      4 februari 2009 om 09:36

      Mmm, managers bij de klanten inzetten. Heel veel van die clowns zijn juist gepromoveerd zodat ze bij klanten juist geen schade meer konden aanrichten vanuit hun consultant-rol. Plus: de managers hebben dan toch alleen oog voor de sales in plaats van het oplossen van de problemen bij de klant c.q. daadwerkelijk werk te verrichten …. oftewel: dit wordt een mooie tragedie!

      Login om te reageren
    8. Bert de Vries schreef:
      4 februari 2009 om 21:28

      Strijdend zal Logica tenonder gaan!!! Licht geromantiseerd dan…

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs