HP vraagt zijn resellers meer van zijn verschillende producten in de midmarket te verkopen. Daar zit namelijk de groei.
Dit zegt Tom Yeates, director corporate en enterprise partner sales HP Solutions Partner Organization (SPO) in EMEA, op de Canalys Forum 2009 in Barcelona. Hij zegt dat de channel business in Europa levendig is en de ‘route to market’ via partners loopt. Kansen liggen volgens Yeates op dit moment in de midmarket. Zo mogen resellers meer industry standard servers van HP verkopen, want die lopen achter. "We willen met onze partners groeien in midmarket en het smb. Dat doen we met 150 extra telesales mensen die leads genereren en kwalificeren. Deze worden door resellers opgevolgd en verkocht."
De enterprise business is volgens Yeates nu een moeilijke markt. Maar er zijn weer wel groeimogelijkheden in verticale markten zoals de industrie, retail en dienstverlening.Yeates: "Resellers kunnen daar waarde toevoegen met virtualisatie oplossingen en onze desktops, notebooks, servers, storage en ProCurve networking. Ook kunnen partners SaaS en hosting diensten met oplossingen van HP aanbieden. De reseller kan dit aanbieden onder eigen naam of via een provider, zoals Rackspace. Denk bijvoorbeeld aan managed print services of managed storage."