Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
E-commerce

Webwinkeliers hebben weinig op met mobiele marketing

11 februari 2009 - 16:28ActueelCloud & Infrastructuur

Webwinkeliers zien mobiele marketing nog niet als serieuze optie. De thuiswinkelbranche zet het grootste deel van het marketingbudget in voor zoekmachinemarketing. Dit gebeurt vooral bij de kleine tot middelgrote webwinkels.

Webwinkeliers gebruiken marketingmethoden waarbij een blog wordt ingezet, forumdeelname, mobiele marketing of gaming mondjesmaat in hun marketingmix. Het is vooral zoekmachinemarketing waar de thuiswinkelbranche zich op richt.

Online marketing mag in deze doelgroep logischerwijs rekenen op ruime belangstelling. Bijna 87 procent van de webwinkels zet online marketing in. Bijna de helft gebruikt zelfs enkel online methodes in de marketingmix. Dat blijkt uit onderzoek van Traffic Builders en MarketShare. Er werden 103 webwinkels ondervraagd over hun marketingmix.

Ruim 62 procent van de respondenten geeft aan tevreden te zijn over zoekmachineoptimalisatie (SEO). Over het adverteren in zoekmachines (SEA) is men in vergelijking minder tevreden. Bijna 48 procent is tevreden, maar het percentage zeer tevreden respondenten ligt bij SEA met 10,5 procent lager dan bij SEO met 21,1 procent.

De ROI van zoekmachineoptimalisatie (SEO) kan rekenen op veel tevredenheid. Andere online marketingmethoden die ook in de belangstelling staan, als e-mailmarketing of affiliatemarketing, volgen hierin op ruime afstand.

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Digital twin
    OpinieCloud & Infrastructuur

    Digital twins beloven revolutie in netwerkbeheer en cybersecurity

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Weer Red Hat Award voor Vijfhart, ruim 500 miljoen voor vervolgfonds Main (en meer)

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Zo krijgt de overheid meer grip op clouddiensten

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Over de flexibiliteit van de cloud en de kracht van ai

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Salesforce koopt alsnog Informatica, datacenters openen deuren voor publiek (en meer)

    Communities of practices
    OpinieCloud & Infrastructuur

    Overheid, practice what you preach!

    Eén reactie op “Webwinkeliers hebben weinig op met mobiele marketing”

    1. Sebastiaan schreef:
      13 februari 2009 om 07:30

      Mobiele marketing is pas een serieuze optie als klanten er serieus op zitten te wachten.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Marco Gouw - Country Manager Veridas

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Geverifieerd, Echt en Betrouwbaar: Waa...

    Door Marco Gouw, Country Manager DACH & BENELUX bij Veridas Digitale transformatie heeft het makkelijker dan ooit gemaakt om een...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs