Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

VMware partners moeten zich onderscheiden

02 maart 2009 - 09:43ActueelInnovatie & TransformatieVMware
Diederik Toet
Diederik Toet

VMware, leverancier van virtualisatie-oplossingen, heeft een online trainingswebsite ontwikkeld waarmee de resellers hun competenties kunnen verbeteren om zich beter te onderscheiden. Bovendien stimuleert het bedrijf lead generation door het geven van extra marges.

Virtualisatieleverancier VMware vindt dat zijn wederverkopers zich onderling meer moeten onderscheiden om zo hun omzet te vergroten. Het bedrijf heeft daarom een online trainingscentrum opgezet, zodat de partners zich nieuwe competentie en kennis kunnen aanleren.

De Partner University biedt behalve een bundeling van bestaande trainingen veel nieuwe opleidingen, vertelt Marc Groetelaars. Hij is als channeldirecteur bij VMware verantwoordelijk voor de regio Noord-Europa. "We bieden sinds enkele maanden rolspecifieke trainingen aan onze kanaalpartners. Zij ontwikkelen daarmee de juiste verkoopcompetenties en doen kennis op van onze producten en diensten, waarmee ze zich als partner kunnen onderscheiden van de anderen."

De leverancier van virtualisatiesoftware heeft de trainingen ingedeeld in modules die zich richten op sales-, presales- en postsales-functies. Groetelaars: "Het zijn instrumenten voor trainingen, accreditatie en certificering. Vanaf nu is het niet meer nodig om het volledige programma door te lopen, voordat een partner zijn certificaat krijgt. Dat kan nu per module." Bovendien bevat de website allerlei marketingmateriaal dat de partners kosteloos kunnen gebruiken.

Marketing en lead generation blijven belangrijke onderdelen van de partnerstrategie van VMware, vertelt de channeldirecteur. Zijn bedrijf biedt de wederverkopers met het zogeheten Advantage Plus-model extra marge op nieuwe verkoopkansen. Het is een webportal om zulke nieuwe opportunities aan te melden. "Is de opportunity nog niet bij ons bekend? Dan ontvangt de partner een extra marge van tien procent zodra hij de deal sluit. Als wij de hele klant nog niet kennen, komt daar nog eens zes procent bovenop", legt Groetelaars uit.

VMware maakt ook gebruik van exclusieve samenwerkingsverbanden met andere softwareleveranciers. In de regio Europa, Midden-Oosten en Afrika zijn het er dertien. Het bedrijf moedigt zijn kanaalpartners aan om de producten van zijn alliantieleveranciers mee te leveren aan klanten. "Met ons Alliance Affiliate Program stellen onze samenwerkingspartijen extra marge beschikbaar voor VMware-partners die hún producten meeverkopen aan de klant. Dat is redelijk uniek", besluit de channelbaas.

Meer over

Besturingssystemen

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    OpinieWerkplek & Beheer

    Werkapparatuur: top 5 ergernissen (en hoe ze te voorkomen)

    Netwerk uitbreiden
    OpinieCarrière

    De wet van Moore op arbeid (en de dynamische regulering van de markt)

    R&D
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Subsidieregeling digitale innovatie voor het mkb

    OpinieInnovatie & Transformatie

    Spoelstra Spreekt: Slaap lekker

    ActueelOnderwijs

    Deze 10 ict-projecten zetten het onderwijs op z’n kop!

    ActueelOverheid

    Annulering presentatie Digitaliseringsstrategie klap voor Szabó

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    ‘Echte oplossingen om dagelijks te geb...

    IFS Connect, het jaarlijkse event van bedrijfssoftwareleverancier IFS, draait dit jaar volledig om Industrial AI. Het bedrijf ontvangt zijn gasten...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs