Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Getronics paait Delftse student met bierviltjes

11 maart 2009 - 15:38ActueelCarrièreGetronics
Kim de Vries
Kim de Vries

Getronics heeft duizenden bierviltjes verspreid onder leden van het Delftsch Studenten Corps. De viltjes maken deel uit van een marketingcampagne om Getronics Consulting bij jongeren op de kaart te zetten.

Om studenten en jongeren bekend te maken met de nieuwe consultingtak van ict-dienstverlener Getronics, is het bedrijf een marketingcampagne gestart. Interactieve bierviltjes moeten het bedrijf populair maken onder jongeren door hen kennis te laten maken met Mobile Tagging.

Driehoekjes

Op de bierviltjes plaatste Getronics een Microsoft Tag in de vorm van een barcode van gekleurde driehoekjes. Wanneer de studenten met hun smartphone een foto maken van de code, worden zij rechtstreeks verder geleid naar de campagnesite van Getronics, die vermeld: ‘Mooi, we hebben je nieuwsgierigheid gewekt!'

Met het inzetten van deze technologie hoopt Getronics jonge mensen aan te spreken, die anders met technologie en informatie omgaan dan de generatie voor hen. Getronics Consulting richt zich op de grootzakelijke en overheidsmarkt.

Meer over

Consulting

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    Computable.nl
    AchtergrondCarrière

    Getronics geeft Limburgse ICT’er carrièrekans

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    Geen ontslagen bij integratie Capgemini en BAS

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    Bedrijven lokken ICT-talent met gratis bier

    Computable.nl
    ActueelGovernance & Privacy

    ‘Reorganisatie Getronics was niet nodig’

    Computable.nl
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Getronics Consulting: vraagbaak voor infrastructuren

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Getronics schrapt 1400 banen

    12 reacties op “Getronics paait Delftse student met bierviltjes”

    Nieuwere reacties »
    1. Henk Jan schreef:
      11 maart 2009 om 18:40

      Leuke actie!

      Login om te reageren
    2. Gast schreef:
      12 maart 2009 om 09:33

      Er is in 2007 het ziekenhuis van Delft een speciale alcoholpoli opgericht. Een reden hiervoor is: “een sterke toename van het aantal kinderen dat met een alcoholvergiftiging in het ziekenhuis wordt opgenomen.” http://www.rdgg.nl/index.php?id=2611

      Derhalve vind ik het uitdelen van bierviltjes van bedrijf aan (jonge) studenten van een zeer slechte smaak getuigen. Het feit dat Getronics het nodig acht om via alcohol “jonge mensen aan te spreken” vind ik verbazingwekkend. Men had een gezonder alternatief kunnen kiezen.

      Login om te reageren
    3. Tom schreef:
      12 maart 2009 om 09:48

      @Gast: En hoe precies wordt men dronken van een bierviltje?

      Naar mijn stellige overtuiging zijn de leden van het Delfts studentencorps geen kinderen meer. Wanneer je echt gelooft dat andere (want ze krijgen ze heus ook van de brouwerij) bierviltjes het drinkgedrag van een studentenvereniging beinvloed, raad ik je aan een keer op donderdagavond een willekeurige studentenstad in te duiken en het bierverbruik onder studenten te inventariseren.

      Ik vind het een leuke actie in elk geval. Beter dan de eeuwige foldertjes/flyers.

      Login om te reageren
    4. Mike schreef:
      12 maart 2009 om 09:59

      @gast Ik weet niet hoe het zit in jou kroeg/restaurant maar ik krijg mijn cola ook altijd op een bierviltje. In de volksmond heet dat nu eenmaal een bierviltje het zijn dus gewoon onderzetters of een stuk karton dat heeft niets met alcohol te maken.

      Login om te reageren
    5. Wouter schreef:
      12 maart 2009 om 10:05

      @Gast: Aangezien er voor frisdrank ook bierviltjes worden gebruikt is het juist beter als hier geen reclame voor een biermerk op staat zodat dit niet kan aanzetten tot??

      Login om te reageren
    6. Sportief schreef:
      12 maart 2009 om 10:27

      Dit is wel een beter actie dan die van de college detacheerders: Getronics zorgt ervoor dat je eerst bezopen raakt, voordat je tijdens de proeftijd eruit wordt gekiept.

      Login om te reageren
    7. nike schreef:
      12 maart 2009 om 10:48

      Frustraties, sportief?

      Login om te reageren
    8. O'neill schreef:
      12 maart 2009 om 12:16

      Of heb je geen smartphone, Sportief?

      Login om te reageren
    9. gast schreef:
      12 maart 2009 om 13:32

      Jammer; ipv studenten zoekt Getronics kennelijk enkel koorballen. Nee, dat zal het imago goed doen!

      Login om te reageren
    10. sjun schreef:
      12 maart 2009 om 16:38

      Voor elke ludieke actie is natuurlijk een verzuurde uitleg te vinden. Het valt voor gast te hopen dat deze diens studententijd al enige jaren ontgroeid is, anders valt te vrezen voor diens mate van verzuring rond het veertigste levensjaar.

      Zeker en vast staat wel dat GeTronics niet op zoek zal zijn naar verzuurde betweters om zowel werk als werksfeer blijvend te verbeteren.

      Login om te reageren
    Nieuwere reacties »

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs