Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Training moet ICT’er commercieel inzicht geven

31 maart 2009 - 09:33ActueelCarrièreIT Salesacademy
Heleen van Roon
Heleen van Roon

Opleider IT Salesacademy gaat ict-consultants de kunst van het verkopen bijbrengen. Het draait daarbij vooral om het aanleren van gedragscodes, presentatie en interviewtechnieken. Nu reageren automatiseerders vaak niet goed op vragen die tot een nieuwe klus kunnen leiden, aldus de opleider.

Docenten van de IT Salesacademy gaan ict'ers leren hoe zij commerciële kansen kunnen herkennen. Dat heeft de opleider laten weten. Nu zouden veel automatiseerders niet weten hoe zij met verkoopvragen moeten omgaan.

Volgens de trainer maken ict-consultants te weinig gebruik van het contact met hun klant. Zo zouden ze niet adequaat reageren op vragen die mogelijk een extra klus opleveren. "Waarom zou je geen gebruikmaken van de vertrouwensband die veel consultants met hun klanten hebben?", aldus Arno Hartong, commercieel directeur van de IT Salesacademy.

Deelnemers aan de cursus ontwikkelen hun commerciële vaardigheden met behulp van rollenspellen, praktijkcases en theorie, aldus de opleider. De lessen draaien onder andere om het aanleren van gedragscodes, presentatie en vraag- en interviewtechnieken.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    OpinieCarrière

    Van reactief naar voorspellend: waarom scenario-management onmisbaar wordt

    Battle
    ActueelCarrière

    Dell: Ai helpt cybercriminelen te bevechten

    Stokje doorgeven
    ActueelCarrière

    Kort: Ceo Rosado van Outsystems doet stap terug, Kwetsbaarheidsdatabase EUVD ziet licht, Rabobank Pensioenfonds in zee met AZL (en meer)

    ActueelCarrière

    Kort: Atos benoemt Benelux-hoofd ai-tak, Eset-rapport, Sioux naar Singapore, Dell vernieuwt AI Factory

    deal overeenkomst partner samenwerking akkoord
    ActueelCarrière

    Bonden akkoord met nieuwe ICK-cao 2025-2026

    ActueelCarrière

    Cyberveiligheid naar bestuurskamer: noodzaak van board-training

    3 reacties op “Training moet ICT’er commercieel inzicht geven”

    1. Ronald Vermeij schreef:
      31 maart 2009 om 13:20

      Goed initiatief IT Salesacademy
      Dat had ik eerder moeten hebben, die training van jullie.

      Bij Banyan Worldwide Services noemden we dit
      “customer intimacy”.
      Het concept is heel simpel:
      1. Bekijk eerst de MENS achter je klant
      2. Bekijk dan de business van de klant
      3. Word daarmee eenzeer goede vriend
      4. Dan groeit het vertrouwen wederzijds
      5. Daarna stromen de opdrachten (en facturen) vanzelf!

      Waarom?
      Omdat de klant-consulant relatiebasis word gedragen door VERTROUWEN en wederzijds RESPECT i.p.v. contracten die alleen elkaars belangen afdekken.

      Login om te reageren
    2. Laurens schreef:
      1 april 2009 om 10:42

      Arno,

      Gefeliciteerd met dit perfecte initiatief!

      Login om te reageren
    3. John schreef:
      1 april 2009 om 11:39

      IT Salesacademy ken ik niet, maar dit soort initiatieven kan wel veel vervolg- en parallelle opdrachten opleveren. Zelf heb ik – als niet commercieel persoon – veel baat gehad bij zo’n cursus bij een andere opleider.

      Gewone opleiders brengen vaak de verkeerde accenten onder de aandacht. IT-ers worden zo vaak nog meer betweters die producten i.p.v. oplossingen verkopen, die het “beste” product propageren i.p.v. het voor de klant juiste product, de klant de zwarte piet kan toedelen als er iets verkeerd gaat bij een project i.p.v. bijtijds escaleert.

      Door dit soort trainingen kan een IT-er ook een betere gesprekspartner worden voor de eigen verkopers en relatiebeheerder. Het is daarbij wel belangrijk dat je praktijkopdrachten bij je bedrijf mag doen, ander krijg je niet meer dan extra inzicht in trucjes.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs