Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Ingram Micro verleidt reseller tot XML-koppeling

26 juni 2009 - 08:38ActueelInnovatie & TransformatieIngram Micro
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

Ingram Micro probeert meer resellers zover te krijgen dat ze bij de broadliner bestellen met behulp van een XML-koppeling. Deze zorgt voor een realtime verbinding tussen het bedrijfssysteem van de reseller en de backoffice systemen van Ingram Micro. Iedere reseller die de koppeling nu aanvraagt en voor 31 december 2009 gebruikt om orders te plaatsen krijgt hem kosteloos aangeboden.

Ingram Micro zegt dankzij deze zomeractie een bijdrage te leveren aan het optimaliseren van bedrijfsprocessen en kostenbesparing bij zijn klanten. Maar desgevraagd geeft Ruben Smit, manager IS & Partner Connectivity toe dat er ‘uiteraard’ ook voordelen aan zitten voor de distributeur zelf. "Een aantal van onze klante bestelt nu nog per fax of telefonisch. Het handmatig overzetten van die orders kost veel tijd en er is altijd het risico dat er fouten insluipen. Nu weten we zeker dat de klant het product krijgt dat hij heeft besteld."

Op dit moment hebben een paar honderd partners van de distributeur al een XML-koppeling. Volgens Smit gaat het vooral om de iets grotere partijen. Wanneer ook de kleinere klanten gebruik gaan maken van een koppeling voor hun standaardbestellingen houdt de salesafdeling meer tijd over voor de begeleiding van klanten met bijzondere orders.

De efficiëntyslag die gemaakt wordt zal niet resulteren in een inkrimping van de verkoopafdeling van Ingram Micro, zegt Smit. "Dat is tenminste niet de doelstelling van deze operatie. Als er mensen weg moeten zal dat te wijten zijn aan de economische omstandigheden."

Door de directe koppeling met het netwerk van de klant kan Ingram Micro ook eenvoudiger factureren en bijvoorbeeld laten weten dat een order verzonden is.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Tech aan het front

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Navo-sg Mark Rutte ziet innovatie op slagveld enorm versnellen

    AchtergrondData & AI

    Ai-bedrijf Braincreators stelt de mens weer centraal in nieuwe koers

    ActueelSoftware & Development

    Europese tech hongert naar Navo-orders

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs