Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Marketeers: LinkedIn belangrijkste social network

29 juli 2009 - 12:44ActueelWerkplek & BeheerLinkedIn
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

LinkedIn, het online netwerk voor professionals heeft in een jaar tijd een explosieve groei doorgemaakt in Nederland. Uit de Grote Marketing Enquête 2009, die mede in opdracht van WebAds is uitgevoerd, blijkt dat LinkedIn voor Nederlandse marketeers inmiddels verreweg het meest gebruikte social network is, zowel voor privé- als marketingdoeleinden.

Maar liefst 80% van de marketeers linkt maandelijks, 60% zelfs wekelijks. Uit de Enquête blijkt dat LinkedIn door marketeers nu al het meest wordt ingezet voor marketingdoeleinden en veel marketeers willen LinkedIn nog dit jaar gaan inzetten om gericht business-to-business doelgroepen te bereiken.

Tjeerd Kooij, Managing Partner WebAds: "LinkedIn is extreem snel gegroeid in Nederland. Dat het netwerk een effectief instrument is om contacten op te doen en te onderhouden en zaken te doen is geen nieuws meer. Maar de grote populariteit van LinkedIn voor B2B-marketing doelstellingen is ook voor ons opvallend. Het grote voordeel van LinkedIn voor adverteerders is de beschikbaarheid van zeer betrouwbare profielen. Wij hebben inmiddels 1,2 miljoen B2B profielen ter beschikking die wij als totaal kunnen bereiken, maar waarvan we ook zeer veel informatie hebben. Dat potentieel wordt nu nog te weinig gebruikt door adverteerders. Wij kunnen in detail targeten. Zo kunnen we targeten op alle top 500 C-level executives, MKB’ers, marketing managers etc. Maar ook op geslacht, werklocatie, werkervaring en andere relevante kenmerken. Daarmee kunnen zeer gerichte campagnes worden gevoerd. Uit de Grote Marketing Enquête blijkt dat LinkedIn voor marketeers inmiddels relevanter is dan bijvoorbeeld YouTube of Hyves. Door de toepassing van gerichte targeting zal dat belang alleen maar toenemen."

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Slim verbonden en veilig georganiseerd

    Waarom connectiviteit en security onlosmakelijk verbonden zijn.

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI Twin – we vervangen geen mens...

    Mobile XL helpt je op weg met je eigen AI Twin Stel je voor een AI Twin, een digitale kopie...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Werkplek & Beheer

    Microsoft jaagt prijzen M365-abonnementen tot 33 procent omhoog

    Cloud & Infrastructuur

    Kort: Evides selecteert Digital Survival Company en KPMG in zee met Databricks (en meer)

    Cloud & Infrastructuur

    Lenovo start refurbish-dienst voor bedrijven

    Werkplek & Beheer

    Belastingdienst zet door met Microsoft365: ‘geen Europees alternatief beschikbaar’

    Cloud & Infrastructuur

    Bird begint prijzenslag tegen CM.com

    Cloud & Infrastructuur

    Private 5G groeit uit tot ruggengraat van industriële digitalisering

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs