Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

MKB overschat eigen backup- en herstelplan

29 september 2009 - 14:37ActueelCloud & InfrastructuurSymantec
Jolein de Rooij
Jolein de Rooij

Ondernemingen in het midden- en kleinbedrijf overschatten de mate waarin ze zijn voorbereid op dataverlies. Deze overschatting kost hen duizenden euro's per jaar. Dat zegt leverancier van beveiligingssoftware Symantec, op basis van de antwoorden op een vragenlijst onder 1650 respondenten in Noord-Amerika, Europa, het Midden-Oosten, Afrika, Azië en Latijns-Amerika.

'Het verbazingwekkende van dit onderzoek is het feit dat het midden- en kleinbedrijf zich niet realiseert wat het gevolg van uitval is voor de klanten. En dat terwijl de tools waarmee de bedrijven zich wél zouden kunnen voorbereiden, binnen hun handbereik liggen', zegt Pat Hanavan. Hij is vice president Backup Exec product management bij Symantec.

De uitkomsten van het onderzoek zijn verrassend. Terwijl de helft van de mkb-ondernemingen aangeeft niet bij voorbaat plannen te hebben waarin is beschreven wat ze moeten doen als hun ict-systemen er uit liggen, voelt 84 procent van de bedrijven zich 'enigszins tot in hoge mate beschermd' zodra het noodlot toeslaat.

23 procent maakt backups

De ict-systemen van het gemiddelde mkb-bedrijf blijken er volgens het Symantec-onderzoek drie keer per jaar volledig uit te liggen, als gevolg van virusproblemen, aanvallen van hackers, stroomuitval of andere problemen. In 42 procent van de gevallen gaat het hierbij om storingen die minstens acht uur duren.

26 procent van de bedrijven zegt hierbij belangrijke gegevens te hebben verloren. De ondernemingen maken zich echter weinig zorgen over de indruk die dit maakt op hun klanten. Slechts 34 procent van de respondenten gelooft dat ze daarmee klanten in de armen van de concurrent jagen.

23 procent van de mkb-ondernemingen maakt dagelijks back-ups. Gemiddeld gaat het daarbij om ongeveer 60 procent van de bedrijfs- en klantendata.

Meer over

Back-upDisaster recoveryStorage

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    OpinieCloud & Infrastructuur

    De hype rond de-duplicatie en backup

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    McAfee en EMC samen in online backup

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Dell vereenvoudigt backup- en hersteltaken

    Computable.nl
    OpinieWerkplek & Beheer

    Redenen om te backuppen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    MKB twijfelt aan back-up in de cloud

    Computable.nl
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    BCM: meer dan wat back-ups

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs