NEC Philips Unified Solutions (NEC Philips) heeft een oplossing ontwikkeld voor de samenwerking tussen Microsoft Office Communications Server 2007 (R2) met NEC’s IP communicatie servers, waardoor de kloof tussen computer en telefoon overbrugd wordt en waarmee de productiviteit en gebruiksgemak significant worden verhoogd.
NEC’s Remote Call Control (RCC) oplossing stelt Microsoft Office, Microsoft Office Communicator en Microsoft Office Communications Server in staat naadloos samen te werken met de door NEC Philips geleverde telefoniesystemen, zoals iS3000/SiP@ Net, 2000 IPS, SV7000, SV8100 en SV8300.
Gebruikers kunnen nu vanaf de Office Communicator client hun telefoon bedienen, of het nu een normaal analoog of digitaal vast toestel is, of een IP-DECT-handset of een soft-phone. RCC maakt het ook mogelijk de status van het eigen toestel of dat van collega’s te monitoren.
Bellen met muisklik
Remote Call Control maakt het mogelijk telefoontoestellen te bedienen vanaf PC’s of notebooks, door Office Communicator te gebruiken door bijvoorbeeld de aanwezigheid van collega’s en zakelijke contacten uit de Outlook contactenlijst of de bedrijfstelefoongids te verifiëren en vervolgens rechtstreeks te bellen door middel van een eenvoudige muisklik. Het intoetsen van een telefoonnummer is hierdoor niet langer nodig omdat.
Een andere functie die geboden wordt is dat men op het scherm kan zien wie er belt, alvorens de oproep te beantwoorden. Dit maakt het mogelijk om te kiezen om danwel de oproep te beantwoorden, dan wel deze door te sturen naar voicemail of naar een collega. Inkomende gesprekken worden aangekondigd via pop-up vensters. Gebruikers kunnen ook een oproep in de wacht zetten, doorverbinden of additionele partijen bijschakelen.
Aanwezigheid bepaalt wijze van handelen
Een ander voordeel is dat gebruikers visueel kunnen monitoren of een collega telefonisch bezet is of niet. Dit voorkomt onnodig bellen en men kan er in dat geval voor kiezen om als alternatief een e-mail te sturen of een IM bericht. Via Communicator kan men tevens een melding krijgen wanneer de andere partij heeft opgehangen en weer beschikbaar is. Andersom kan een gebruiker tijdens een chat-sessie eenvoudig het contact overzetten naar een telefoongesprek door op het telefoon icoontje te drukken.
Tonko Wedda, managing director Benelux en Frankrijk van NEC Philips: "Deze Unified Communications oplossing bewijst eens te meer de toegevoegde waarde die NEC’s UNIVERGE ® 360 visie organisaties biedt dankzij het integreren van Microsoft ® Office Communication Server 2007 (R2) en Outlook ®. Onze visie op communicatie sluit ook perfect aan op Het Nieuwe Werken. Met RCC geven wij het Nieuwe Werken weer een nieuwe impuls bij onze klanten en potentiële klanten. Eerder dit jaar kondigden wij al een samenwerking aan met StartReady op het gebied van Unified Communications en Microsoft OCS appliances. Ook deze samenwerking zal vanzelfsprekend profiteren van de nieuwe mogelijkheden die wij onze klanten bieden."