Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Telfort kampt met waterval aan ICT-problemen

Bang
05 oktober 2009 - 15:03ActueelCloud & InfrastructuurTelfort

Dealers en zakelijke klanten van Telfort hebben al ruim een week geen inzage in online facturen en contracten. Ook de eigen klantenservice kon vorige week geen mobiele abonnementen verlengen, geen telefoonnummers verhuizen en geen adreswijzigingen doorvoeren. De oorzaak: de overstap op een nieuw betalingssysteem in juni. Meteen al na de overgang op het nieuwe systeem konden medewerkers van de klantenservice bepaalde betalingen niet meer terugvinden. In september verergerde de situatie.

Het systeem had moeite om facturen te verwerken, en het ‘kostte ons steeds meer tijd om facturen goed te versturen’, zo valt te lezen op een weblog van medewerkers van het Telfort Service Team.

In het weekend van 26 en 27 september werd gepoogd het systeem vlot te trekken. Dat verergerde de situatie alleen maar, aldus het weblog:  ‘Er is een fout ontstaan waardoor het facturatiesysteem sinds afgelopen weekend niet werkt. Wat de precieze oorzaak is, weten we nog niet. Helaas blijkt dat een aantal andere systemen, dat daaraan gekoppeld is, ook niet goed functioneert.’ Hierbij gaat het onder andere om een ordertool, waarmee de medewerkers van het Telfort Service Team mobiele abonnementen kunnen verwerken.

Fout in databestand

Daardoor kon het Telfort Service Team de hele vorige week geen mobiele abonnementen verlengen, geen telefoonnummers verhuizen en geen adreswijzigingen doorvoeren.

Op woensdag 30 september meldt het team dat de oorzaak van de problemen inmiddels opgespoord is: ‘Een databestand veroorzaakte een fout in ons systeem. Om dit te herstellen, zijn we begonnen om dit bestand weer opnieuw op te bouwen en te actualiseren zodat onze klanten weer de juiste gegevens aantreffen als het systeem ‘live’ gaat. Deze operatie zal nog de komende dagen in beslag nemen.’ Vanaf vrijdag 2 oktober werkt de ordertool weer, waardoor medewerkers klantgegevens weer kunnen inzien en wijzigen.

De ict-problemen zijn echter nog steeds niet volledig opgelost. Zo hebben zakelijke klanten bijvoorbeeld nog steeds geen inzage in hun facturen en contracten.

 

Meer over

DatawarehouseTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    De toekomst van serverbeheer. Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging.

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    De noodzaak van OT-cybersecurity en de...

    ‘Wat je niet weet, kan het meeste zeer doen’ De Europese Unie scherpt de cyberwetgeving stevig aan. Met de nieuwe...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Carrière

    Marga Reuver nieuwe voorzitter Dutch Cloud Community

    Cloud & Infrastructuur

    Tweede Kamer maakt zich druk om verkoop Solvinity

    investeringen overname
    Cloud & Infrastructuur

    Kort: Rhadamanthys is ontmanteld, investeringen in Cleverbase en Picnic (en meer)

    Cloud & Infrastructuur

    Gaia-X en de federatieve aanpak

    Cloud & Infrastructuur

    Nieuw datacenter Google in Winschoten geopend

    EU digitale
    Cloud & Infrastructuur

    EU komt met eenvoudiger digitale regels

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs