Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Ontslag

Getronics schrapt 119 banen

07 oktober 2009 - 15:27ActueelCarrièreGetronics
Rian van Heur
Rian van Heur

Ict-dienstverlener Getronics ontslaat 119 werknemers. De ontslagen vallen binnen de business units Remote en Custom van de divisie Workspace Management Services (WMS). De verslechterde economie is voor Getronics aanleiding voor de ontslagronde. De dienstverlener hoopt in november de reorganisatie af te ronden. WMS is de divisie die het beheer en onderhoud verzorgt van werkplekken van klanten.

Het bedrijf gaat efficienter werken waardoor er minder mensen nodig zijn. Nu werken de teams nog op basis van klanten, straks worden de teams samengesteld op basis van technologie. De afgelopen maanden testte Getronics het nieuwe organisatiemodel binnen de unit Remote. De resultaten van deze pilot zijn aanleiding om het model ook in te voeren bij de unit Custom. Bij remote worden standaardoplossingen voor werkplekbeheer verkocht, bij custom wordt maatwerk geleverd.

Daarnaast zal een aantal werknemers een andere werkplek krijgen. De unit Remote verdwijnt uit de vestigingen in Eindhoven, Rotterdam en Beek. Van Custom vervalt de Rotterdamse vestiging. Een woordvoerder van het bedrijf zegt dat de drie vestigingen niet sluiten, maar alleen nog door andere units worden gebruikt. De werknemers van de units Remote en Custom die blijven, worden ondergebracht op een andere locatie.

Bezuinigingsmaatregelen

Het bedrijf trof begin dit jaar al bezuinigingsmaatregelen, maar zegt in een brief aan zijn werknemers dat dit helaas onvoldoende was. 'De bezuinigingsmaatregelen die we begin dit jaar namen waren onontkoombaar, maar met bezuinigingen alleen redden we het niet. Met een aanpassing van het organisatiemodel, de nieuw in te voeren service management tooling en de klantverbeteracties die we al nemen, zetten we nu grote stappen de juiste kant op. Maar we hebben nog heel veel te doen.'

De bonden en de ondernemingsraad van het bedrijf bekijken de ontslagaanvragen. Zij zullen binnenkort een advies aan het bedrijf uitbrengen. De directie zegt dit advies af te wachten voordat zij een besluit neemt over de reorganisatie.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    PinkRoccade
    ActueelOverheid

    PinkRoccade snijdt banden met Getronics door

    file
    ActueelOverheid

    Ministerie mag Getronics en Siemens uitsluiten

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    ‘Bij Getronics is het nooit rustig’

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Getronics neemt Pharmapartners geheel over

    ActueelCarrière

    Getronics volgt afspiegelingsbeginsel niet

    Engeland, Houses of Parliament
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Getronics: Internationalisering was juiste keuze

    39 reacties op “Getronics schrapt 119 banen”

    « Oudere reacties
    Nieuwere reacties »
    1. einstein01 schreef:
      8 oktober 2009 om 09:59

      @japie
      Er is al eerder aangegeven dat Custom en Remote op termijn samengaan (lees : Custom wordt opgeheven en bestaat alleen nog als onderdeel van Remote).
      Eindhoven is geen remote locatie……..

      Login om te reageren
    2. Pascal schreef:
      8 oktober 2009 om 11:16

      Weg uit Beek. De zowat enige lokale doorgroeimogelijkheid van de Servicedesk verdwijnt dus nu ook als sneeuw voor de zon. Getronics en beloftes, TRAP ER NIET IN!

      Login om te reageren
    3. Rotterdam schreef:
      8 oktober 2009 om 12:13

      Remote wordt gedwongen verplaatst naar Amsterdam met alle (te lange reistijden) gevolgen vandien. Nog niet zo lang geleden werd er gezegt dat de lokatie van uitvoering niet relevant was. Lachen zo’n wispelturig management….

      Login om te reageren
    4. Jan schreef:
      8 oktober 2009 om 12:16

      Soms is er naast slechts nieuws ook een nieuwe carriere kans voor diegene die zich aangetrokken voelen tot het vak “beheer en onderhoud van werkplekken”.

      Login om te reageren
    5. getronics@zuigt.com schreef:
      8 oktober 2009 om 12:26

      Werven – Ontslaan – Werven – Ontslaan

      Bijna hetzelfde als Joep van het hek met zijn sketch:

      Lenen Lenen – Betalen Betalen.

      Getronics -> Blacklist

      ACL interface potentialemployer(0/1)
      deny getronics* no restrictions
      permit any any

      Login om te reageren
    6. froos schreef:
      8 oktober 2009 om 13:11

      Het zou een efficiencyslag moeten zijn. Dan vraag ik me als buitenstaander af.. waarom heb je dat niet eerder gedaan? Dan had je je mensen misschien intern wel kunnen herinzetten ipv eruit wippen.

      Maar goed, uiteindelijk bevestigt dit wel de reputatie die Getronics toch al had in de markt. Met een tevredenheidspercentage onder haar klanten van maar net de helft (zie Giarte onderzoek) staat het er daar ook redelijk dramatisch voor, lijkt me. Als dat de tendens is, dan vrees ik dat Getronics nog meer ontslagrondes te gaan heeft.

      Het doet me denken aan dat er in het verleden ook al dergelijke acties waren bij Getronics.. daar dringt zich toch een vergelijking op met een ezel en een steen.. schijnbaar werken bij Getronics geen ezels, ze stoten zich meermaals aan dezelfde stenen.

      Login om te reageren
    7. Brabantiaan schreef:
      8 oktober 2009 om 14:32

      @Froos: En bedankt. Fijn om afgeschilderd te worden als dommer dan een ezel. Onthoud goed dat er hardwerkende mensen bij Getronics werken waarvan velen met de rug tegen de muur. Je kan bijna geen kant op in deze tijd en moet blij zijn om nog een baan te hebben. Mensen met gezinnen, hypotheek, jarenlange staat van dienst etc. Om die mensen als dommer dan een ezel af te schilderen is wellicht nog dommer te noemen.
      Ik hoop voor jou dat je het niet hoeft mee te maken.

      Login om te reageren
    8. slachtoffer schreef:
      8 oktober 2009 om 18:12

      Het is voor de 52 personen op de vestigingen echt een klein persoonlijk drama. Ja ze kunnen /mogen over naar een andere locatie. Maar met welke reistijden? 2 tot 3 uur per dag extra.

      In het zuiden is er geen vestiging meer over, alles boven de grote rivieren

      Een getroffene

      Login om te reageren
    9. S.J. Acherein schreef:
      8 oktober 2009 om 21:41

      Alsof je naar een sociaal plan moet uitkijken… Het onderdeel Consulting werkt niet met een ontslagronde, daar wordt je met de nieuwe kantonrechtersformule de straat op gestuurd.

      Maar zoals ik hier al meer lees, Getronics is gewoon passe. Het aanzien is in 2009 al zo naar beneden gehaald dat je als klant ze maar moet blijven vertrouwen, terwijl ze hun eigen medewerkers naaien????

      Login om te reageren
    10. Charlie Dikkens schreef:
      8 oktober 2009 om 23:57

      Als de nood werkelijk zo hoog is als enkele mensen hier aangeven, dan reis je 2 of 3 uur per dag. Tot je iets anders vindt.
      Het mag overigens onderhand wel duidelijk zijn dat klanten in het zuiden van Nederlander de twijfelachtige kwaliteit van het bedrijf Getronics niet accepteren. Dit was meer dan 10 jaar geleden zo en is nog steeds zo.
      Vandaar dat ze zich het liefst in grote concentraties mensen beweegt waar er altijd een nieuw slachtoffer te vinden is.

      Login om te reageren
    « Oudere reacties
    Nieuwere reacties »

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs