Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Zakelijke iPhone vereist security en beheer

26 november 2009 - 15:32ActueelCloud & InfrastructuurAppleExcitor A/S
Witold Kepinski
Witold Kepinski

De Apple iPhone sijpelt langzamerhand de zakelijke markt binnen. Steeds meer werknemers, waaronder managers, gebruiken de hippe smartphone. Deze ontwikkeling vraagt om meer security en een goed beheer van de mobiele omgeving. Dit vertelt een topman van het Deense bedrijf Excitor op de iCE, de iPhone-conferentie die deze week wordt gehouden in de Westergasfabriek in Amsterdam.

De beveiliging van iPhone kan veel beter, constateert directeur Kim Dennis van Excitor. Zijn bedrijf levert beheersoplossingen voor mobiele telefoons in zakelijke omgevingen. ‘De standaard security op de iPhone voor zakelijk gebruik is op dit moment niet goed genoeg. De zakelijke gebruiker van iPhones moeten daarom beter worden ondersteund op dat gebied.  Zo moet sterke encryptie worden toegepast. Bijvoorbeeld voor het geval als de iPhone wordt gestolen of kwijt is geraakt.'

Behalve Nokia's en Blackberry's worden iPhones steeds vaker zakelijk gebruikt, merkt Dennis. Hij ziet steeds meer mobiele projecten ontstaan in het bedrijfsleven. ‘Gebruikers nemen steeds vaker hun iPhone mee naar het werk. Zij bepalen binnen het bedrijf steeds vaker wat voor telefoons ze willen gebruiken. Apple daagt met de iPhone op dit moment de Blackberry uit. Steeds meer werknemers, waaronder managers, vragen aan hun ict-afdelingen of ze hun zakelijke e-mail op iPhone kunnen ontvangen. Dat vraagt om een goed beheer. Zo moet er scheiding worden gemaakt tussen een zakelijke en een privé-agenda.'

Meer over

Telecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nederland telt 35.000 zakelijke iPhones

    Computable.nl
    OpinieCloud & Infrastructuur

    iPhone als bedrijfsmiddel?

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Onderzoekers: iPhonebeveiliging is te omzeilen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Ook de nieuwe iPhone blijft een gadget

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Apple komt met nieuwe iPhone

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Microsoft bouwt concurrent van iPhone

    5 reacties op “Zakelijke iPhone vereist security en beheer”

    1. Hans schreef:
      27 november 2009 om 14:38

      Als lezer van Computable valt het mij op dat er regelmatig negatieve kantekeningen geplaatst worden bij het gebruik van de I-phone.
      Dit staat volstrekt haaks op wat ik in mijn omgeving zie. Dat ding werkt in vrijwel alle opzichten zoals de gebruiker het verwacht en zie zelfs mensen die moeite hebben met systemen in het algemeen, probleemloos en zonder hulp met een I-phone werken.
      Dit product verdient een positievere benadering als nu in de diverse artikelen zichtbaar is.

      Login om te reageren
    2. EH schreef:
      27 november 2009 om 15:25

      @Hans:
      In de perceptie v.d. gebruiker kan een ‘gadget’ (in dit geval de iPhone) wel goed en handig funktioneren. Maar dat wil nog niet zeggen dat het bedrijfsmatig, als onderdeel van een groter geheel aan infrastructuur, goed, veilig en beheersbaar funktioneert.

      Dat is ook de eeuwige discrepantie tussen individueel, consumenten thuisgebruik van ICT spullen versus de bedrijfsmatige inzet. “Thuis heb ik dit ook op mijn computer, waarom op het werk niet?” is een veel gehoorde uitspraak. “Waarom doen ze (= IT afdeling) zo moeilijk als ik mijn MP3 spelertje wil inpluggen”.

      Moet gebruikersgemak altijd prevaleren boven beveiliging of data integriteit? Of is juist het vinden van die gulden middenweg (tegen acceptabele kosten) HET grote issue?

      Login om te reageren
    3. GJ schreef:
      27 november 2009 om 16:32

      @EH Ik weet niet of het je opgevallen is maar er is een trend dat werk en priv� steeds meer door elkaar lopen. Veel werkgevers spelen daar gelukkig ook op in, mensen mogen vaker zelf bepalen waar, wanneer en hoe ze willen werken. En ik wil als professional in deze vrijheid zelf uitmaken welk gereedschap ik gebruik. Ik vind dat de ICT afdeling daar op moet inspelen, dus kom uit je hok en zie wat er buiten aan de hand is.

      Login om te reageren
    4. EH schreef:
      27 november 2009 om 18:46

      @GJ:
      Ik zeg niet dat het een of ’t ander juist is.
      Vraag me juist af, waar willen we met z’n allen naar toe? Zowel de organisaties als de individuen.

      Geef alleen aan dat er groot dilemma is van hetgeen mogelijk is versus wat verstandig is…
      Wettelijk gezien dienen een hoop ondernemingen te voldoen aan allerlei regeltjes en richtlijnen (nog afgezien van het feit of die realistisch zijn), maar dat botst met ‘vrijheid/blijheid’ in de keuze van tools en gadgets. En/of de beheersinspanning die daar voor getroffen dient te worden is te kostbaar en/of te arbeidsintensief of men heeft het er gewoon niet voor over (en het is ‘lastig’).

      Login om te reageren
    5. Peter schreef:
      30 november 2009 om 09:55

      I-phone is qua hip-heid passe hoor.
      Ding werkt gewoon makkelijk en al dat ‘gedoe’ er omheen verder hoef je niets van aan te trekken.

      Alleen al het knopje om het geluid uit te zetten (even je hand in je jasje/broekzak en hij staat op stil) is mieters.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs